Gå til innhold

Da er Amanda og Victoria kommet til verden!!!!

Gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble innlagt for igangsetting på torsdag. Kom klokken 09.00, hvorpå undersøkelsen viste at jeg hadde 2 cm åpning - dermed tokk de vannet på tv1. Hadde små rier i noen timer, mens vi gikk rundt på sykehuset og ventet på mere fart i sakene. Klokken 15 ble vi henvist til fødestuen, hvorpå det nå var 3-4 cm åpning. Ble da satt på drypp og lå i sengen å ventet på ytterligere fart i sakene. Sakte men sikkert ble det mer fart i riene ettersom dryppstyrken ble skrudd opp. Klokken 19 kom anestesilegen og innstalerte epiduralen i ryggsøylen (uten at smertelindring var tilkoblet) Klokken 20 ble riene ganske vonde og resulterte i at jeg hadde full åpning kl 21. Epiduralen ble koblet til med svak grad av smertelindring og inn toget: overlege, vakthavende lege, 2 jordmødre og 2 barne pleiere. (Var kun jordmor som hadde vært med oss i de foregående timene) Pressriene var i gang og 21.30 kom Amanda 2987 gram og 47 lang. Veene ble borte en stund, mens barnepleierene målte og vasket Amanda. Overlegen ga klar beskjed om at tv1 ikke skulle legges på megen min, da det nå skulle fortetas ultralyd på tv2. Legene sjekket hvordan tv2 hadde lagt seg. Veene startet opp igjen og jeg startet å trykke og trykke uten at noe skjedde. Dryppet ble skrudd opp på max nivå (18)Legene prøvde å snu tv2 som nå lå med skulderen mot fødselskanalen. Uten hell med dette, beordret de oss ned til operasjonsstuen, hvor de ville forsøke å snu tv2 igjen. Epidural osv ble koblet bort og ned bar det, uten far og tv1. Etter nok et misslykket forsøk der, ble det plutselig alvor, når hjertelyden på tv2 nesten forsvant.......på sekunder ble det igangsatt katastrofesnitt, etter at jeg fikk full narkose. Våknet så etter narkosen rimelig mørbanket etter både en fødsel og et keisersnitt, men overlykkelig over å se far med tv2 trygt i armene sine.Hun veide 2580 gram og var 48 cm lang. Så alt endte bra, takket være en fantastisk beslutningsdyktig overlege. Så nå er vi alle sammen på plass hjemme og koser oss max. Gled dere jenter....det å få 2 er en absolutt dobbel glede, selv om det medfører noe mer jobb.

Lykke til alle sammen!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med de to små!

Historien din skremte riktignok mannen min litt, men det endte jo godt. Håper ingen av mine legger seg til i "skulderleie". Hvilket sykehus var det?

Skrevet

Hei

Det var rikshospitalet. :) Tror du kan ta det helt med ro....er jo maks uflaks at dette skjer (og ikke vanlig), og hvis det først skjer så er det såpass mye ekspertise tilstede at det vil gå bra.:)

Skrevet

Gratulere så mye:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...