Gå til innhold

Har dere fått fødestedet dere ville ha?!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Legen skal jo sende inn helsekortet ditt når du er der på rutinekontroll i uke 12, da tok hun blodprøver o.l.

Sendte det til Ullevål, fikk avslag...de videresendte det til asker bærum, fikk plass...men jeg søkte på egenhånd på Ahus, fikk plass...

og jammen søkte jeg ikke nå nylig på Ullevål igjen...bare for å prøve, for det var jo der jeg egntlig vil føde- og jeg fikk plass:) YES!

Carrie85: hvor bor du?

Vet at grunnen til at man må søke i tettbygde strøk er fordi det ikke alltid er plass på sykehuset man vil føde på!

Hei hei:o)

Jeg fikk plass med en gang på Ullevål, søkte via fastlegen min på første kontroll i uke 11(søknaden ble vel sendt litt senere..), hadde jeg ikke fått den plassen hadde jeg søkt meg til Riksen.

Legen min sa at jeg ikke burde bekymre meg for å ikke få plass på ullevål, det var visst bare å klage på avslag...

Men jeg er fornøyd jeg:o)og håper at novembermammaer som skal føde på ullevål før meg skriver noen ord om hvordan det var..uten å skremme meg..

Annonse

Heiaar 03.12.07.

Så fint du fikk plass der, var dit jeg ville. har hørt mye fint om stedet.

Men JM sa at Riksen og Bærum var like i det at det ikke ble så stort, og at det var det jeg ville ha. Et "lite" sykehus. Er førstegangs fødende og alt er veldig nytt, så jeg kommer sikkert til mase høl i huet på alle jordmødrene som er der. hehe

Jeg fikk på ullevål ble utrolig glad med hotell osv. Helt supert, da kan samboeren min være med hele tida og mamma. Legen sendte papirer inn, man skal føde der man tar ultralyd i uke 18 tror jeg..

jeg regner med att legen har søkt jeg da har hatt ultralyd på Fredrikstad og fått papirer om helse opplysninger og slikt som jeg har sendt til sykehuset så regner med det er klart. Fødte på AHUS med min første og da søkte jeg spes om det siden jeg hører til østfold og det var ikke noe problem og få plass der den gang. Er ikke helt fornøyd med rutinene på AHUS jeg da så satser på Fredrikstad denne gangen også.

Jeg har ikke fått noen skriftelig bekreftelse å¨at jeg har fått fødeplass,men på rutine UL fylte jeg jo ut papirer og bestemte hvilken avdeling jeg skulle på og lignende, så jeg regner med at det er i orden..... hører til SØF (Fredrikstad) =0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...