Gå til innhold

Barnevogn som får plass i liten bil???

Anbefalte innlegg

Vi venter barn i februar 2008 og gleder oss stort :-)

For noen måneder siden flyttet vi inn i nytt hus og med oppussing og andre ekstrakostnader blir vi nødt til å beholde vår lille sjarmerende Fiat Punto. Nå er spørsmålet om det finnes en barnevogn som i sammenlagt form lar seg plassere i bagasjen på vår Fiat.

Har noen erfaring med vogn i liten bil? Vi blir kjempeglade for tips, og gjerne til konkrete vognmerker!

Fortsetter under...

Jeg synes tfk twist var veldig liten og nett sammenlagt!! Men bagen kommer utenom da!! Men selve understellet på vogna tok veldig liten plass og veldig praktisk, med bærebånd slik at man enkelt kan bære den opp i 2 etg slik at vogna kan stå på altan!!

Enkel og legge sammen var den også:)

Vi har en bil med ok bagasjerom, men syntes det var vikti at vi kunne få plass til andre ting enn bare vogna også!

Du kan jo dra på en vogn butikk å spørre, de vet det vel best:) For jeg har forelsket meg i tfk så er kanskje litt partisk:)

Vi hadde en gammel Opel Corsa og endte med å kjøpe oss stasjonsvogn og en Emmaljunga ... Jeg skrev et innlegg ganske likt ditt og ble tipset om Teutonia.

Bugaboo blir visstnok liten sammenlagt, Easywalker også, og altså Teutonia. Teutonia Mistral tror jeg blir ganske liten og i Teutoniakatalogen som kan lastes ned på www.teutonia.no er det bilde av en sammenlagt Teutonia Fun cs i bagasjerommet på en Polo.

Annonse

Ser du har fått mange gode forslag her, vil anbefale deg å se på de forskjellige vognene og PRØV den i bagasjerommet før du kjøper så du er sikker på at du ikke bommer på størrelsen.

Og bare sånn at du er klar over det så har både tfk og easywalker kun forovervendt sportsvogndel. Så du ma regne med å måtte ha barnet vendt fra deg fra iallefall 6-7 mnd alder, men det trenger ikke være noe problem =)

Tror også Quinny buzz blir ganske liten sammenlagt, men aner ikke hvordan den er ellers..

Vi har også en Fiat Punto og får plass til Brio kombivognen vår der. Må riktignok ta av to av hjelene, men er relativt lett å få inn (må ligge på siden i bagasjerommet og bagen i baksetet da, men det går!). Ellers er det veldig lett hvis du feller ned setet og setter hele vognen inn der, da får du plass til en del bagasje også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...