Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #1 Del Skrevet 9. august 2007 Aner ikke hva jeg skal gjøre, men kjæresten min blir bare slemmere og slemmerere. Han kalller meg så stygge ting hore osv og klapper til meg. Dytter meg. Han var aldri sånn i starten men det blir bare verre og verre å jeg klarer ikke komme meg ut av det....... Hans leilighet og har et barn fra før av. Men hun blir skånet mot det. Han ønsker meg dø til tider å. Jeg er ekstrem sjalu og kontrollerende, har en fortid med svik som desverre føler meg, så har vanskelig med å stole på menn. Så jeg kveler han med å la han ikke få lov til ting. Er så lei meg og redd, ønsker ikke snakke med noen lege eller jordmor, ønsker ikke barnevern innblandet. Har noen råd på hvordan jeg skal komme meg ut, går i håp om at alt skal bli så bra. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10042569-har-s%C3%A5-d%C3%A5rlig-forhold-for-tiden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #2 Del Skrevet 9. august 2007 Hei. Selvom det er vanskelig å søke hjelp tror jeg det er det du må i den situasjonen du er i. Det er ikke bra for verken deg eller barna å ha det slik som du beskriver. Det er større sjanser for at barnevernet blir innblandet dersom du forsette å være i et destruktivt forhold, da dette vil gjøre det vanskelig for deg å være en god mor - og han vil sannsynligvis heller ikke være en god far. Selvom han lar barna være i fred, så er det veldig skadelig for et barn å vokse opp i et hjem hvor det utøves vold. Det er faktisk sånn at dersom du lar barna dine vokse opp i et hjem preget av psykisk og/eller fysisk vold så er det omsorgssvikt som du også er ansvarlig for. Vil du orke å leve med det? Selvom du føler at du er avhengig av han, så er nok det kun følelsesmessig. Det er ikke noe problem i Norge i dag for en kvinne å klare seg alene med barn. Jeg tror at jordmor eller noen andre på helsestasjonen kan være rette stedet for deg å henvende deg, og så kan de hjelpe deg videre. Husk at de er vant til å snakke med mennesker som er i en slik situasjon du beskriver og du bør ikke føle det skamfullt å ta opp problemene. Tvert i mot bør du være stolt over å være en kvinne som faktisk tar grep om livet ditt og barna dine sine liv og gjør noe med situasjonen! Når det gjelder din mistillit til menn så er det noe du kan få hjelp av psykolog til på sikt, men det er kanskje ikke det du bør prioritere nå. Jeg tror at du først bør ut av det forholdet du er i nå, deretter bør du etablere deg på egen hånd, og så kan du kanskje få hjelp til å takle relasjonsvanskene dine. Dersom du rømmer inn i et nytt forhold før du har jobbet med deg selv vil sannsynligvis historien gjenta seg... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10042569-har-s%C3%A5-d%C3%A5rlig-forhold-for-tiden/#findComment-10042887 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #3 Del Skrevet 9. august 2007 Kjære anonym! Jeg syns det var veldig leit å lese det du skriver! Ingen fortjener å ha det slik som du har det nå! Er helt enig med alt hun som har skrevet over meg her skriver! Selv om det ser vanskelig ut, så vil jeg også råde deg til å ta kontakt med noen og få hjelp. Har du noen venninner som kan hjelpe deg med dette kanskje? Du kan også kontakte Amathea. Dit kan du ringe anonymt, og du kan få hjelp. Se etter hjelpetelefon-nr. Det er verdt ett forsøk! (www.amathea.no) -Og jeg vet at du kommer til å klare deg kjempebra uten han. Jeg gikk fra samboeren min tidligere i svangerskapet, og det er utrolig mange forskjellige støtteordninger du kan ta nytte av som alenemamma. du kan lese om dette på www.nav.no , jeg klarer meg fint og kommer til å klare meg fint når barnet kommer! Så lykke til med alt ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10042569-har-s%C3%A5-d%C3%A5rlig-forhold-for-tiden/#findComment-10044109 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 9. august 2007 #4 Del Skrevet 9. august 2007 Hei! Kan ikke gi noen bedre råd enn de over meg, men vil bare gi deg svar som en slags støtte.. Håper det ordner seg for deg og at du har gode venner og familie rundt deg, bruk dem og snakk om hvordan du føler deg. Og bruk oss her på Bim:o) Det kan være skummelt å snakke med jordmor,lege eller andre du ikke kjenner så godt,men jobben dems er å hjelpe deg og babyen din, kanksje en god venninne kunne vært med deg til en samtale o.l.?Barneværnet trenger ikke være innblandet for at du skal gå ut av et forhold. Men går forholdet utover barnet derimot.. Ikke hold ut for lenge, det er ingen skam å gå ut av et forhold som ikke fungerer. Ønsker deg lykke til, håper du får det bedre snart. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10042569-har-s%C3%A5-d%C3%A5rlig-forhold-for-tiden/#findComment-10044237 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå