mimmitiltre Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 hei, vet ikke om det bare er meg, men jeg og mannen har vaert rundt og sett paa barnevoger og simo vognene har plass til en baby opp til 6 mnd bare i liggende stilling altsaa. syns det er veldig tidlig aa sette en 6mnd opp i sittende stilling naar vi er ute aa kjoere. Har lyst paa vogn der babyen ihvertfall kan ligge til han/hun er 1 aar! syns det er mere naturlig og koselig jeg:) noen som vet merke paa en stor barnevogn eller vet hvor de er aa faa kjoept? tusen takk for svar:)
allegodetingertre Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 Simo bagvogn og Simo duo har store bager som nok passer lenger enn 6 mnd, Bugaboo og TFK likeså. Men om du kjøper en vogn med full liggestilling i sportsvogn kan den fint brukes.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #4 Skrevet 9. august 2007 Danske bagvogner har en liggelengde på 90-95 cm, og ryggen kan settes litt opp om det trengs. Selges noen brukte på finn.no eller kan kjøpes fra danmark
Mmmmmmamman Skrevet 9. august 2007 #5 Skrevet 9. august 2007 Helt enig med deg! Lillegutten min er 4mnd og allerede 68cm, så vi må straks gå over til sportsdel. Bra han ikke er født om vinteren, ville blitt trangt med pose:) Vil anbefale deg å kjøpe vogn fra Danmark, f.eks. Oddervognen. (Oddervognen.dk) Noen av vognene i DK er hele 105cm, også setter du inn en lift ("Bærebag") på 80cm som du bruker mens babyen er aller minst. Har hørt at Simo og Emmaljunga også har vogner som er ekstra lange i DK, men de selges dessverre ikke her i Norge. Sjekk babysamesbjerg.dk, veldig god service! Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #6 Skrevet 9. august 2007 Oi, tror ikke du klarer å holde en 1-åring i bag. Da må du ihvertfall ha en bag med seler og mulighet til å vippe opp ryggen. Storebror måtte over i sportsvogndelen med seler da han var 6 mnd. Ikke fordi han var for stor, men fordi han klarte å klatre ut av bagen....
mimmitiltre Skrevet 10. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 10. august 2007 hei takk for alle svar! Til Omomo, var en utolig god ide med barnevogn fra danmark!! tusen takk:)
Anonym bruker Skrevet 10. august 2007 #8 Skrevet 10. august 2007 Ja, jeg er enig. Jenta mi kunne fint har brukt bagvogn til 1 år- minst. For når vi er ute og triller er det som regel da hun har hatt formiddagsluren sin. Og når barnet begynner i barnehagen er de store bagvognene geniale til sovevogn. I sommer var vi på ferie i Danmark, og vi ble helt frelst etter å ha vært i babyutstyrsbutikkene. Neste gang vi får baby skal vi handle vogn i Danmark! Den modellen vi falt pladask for var Emmaljunga sin "big star surpreme". Den var innmari praktisk med regulerbar rygg i bagen og store gode hjul som er som skapt for slapseføre. Lun og solid. Dem som jobbet der sa at den har liggemål på 95 cm.- det vil si at man bruke den til barnet er et par år gammel uten problem. Her er en link til forhandlere som selger denne vognen: http://www.onskeborn.dk/shop.html http://www.babysamesbjerg.dk/shop/default.asp?SetLng=4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå