Vannmann35 Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 Vanskelig valg - liker begge. Er 20136 som heter Erik og 12453 som heter Christian, dvs. som har det som første fornavn. Så der har jo et argument. Ellers går det jo ann å ta etternavnet i betraktning, er det langt er kanskje Erik fint, er det kort kanskje Christian. Synes kanskje f.eks. Erik Myhre er litt kort å kjedelig i motsetning til Christian Myhre...
Vipsenmamma Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 Jeg synes Erik er et flott navn. Tror ikke det er så mange små som heter det for tiden.
Gjest Skrevet 9. august 2007 #4 Skrevet 9. august 2007 Erik er et flott, enkelt, skikkelig navn. Og veldig greit også i utlandet, hvis det har noen betydning.
Milletrille Skrevet 9. august 2007 #5 Skrevet 9. august 2007 Enig med vannmann over her. Veldig fine og greie navn, syns begge er greie internasjonalt også jeg. Hvem er mest brukt de siste årene da? Like fine begge to - loddtrekning
Kreoline Skrevet 9. august 2007 #6 Skrevet 9. august 2007 Stødige, pene navn. Forstår at du har problemer med å velge.
Kreoline Skrevet 9. august 2007 #7 Skrevet 9. august 2007 Jeg tror jeg ville ha valgt Erik selv om jeg er veldig glad i navnet Christian. Erik er et navn jeg vil kalle tidløst, dette navnet har holdt seg jevnt i mange 10år og har ingen store svingninger som veldig mange andre navn har.
prysseluskan Skrevet 9. august 2007 #9 Skrevet 9. august 2007 To flotte navn, men jeg liker Erik aller best. Sjekket ssb.no og 201 fikk navnet Erik i fjor. 155 fikk navnet Christian, i tillegg til at det var 278 som skrev Kristian med k.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #10 Skrevet 9. august 2007 Christian, skulle jeg valgt Erik, hadde jeg skrevet det Eric, så blir det ikke så vanlig:)
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #12 Skrevet 9. august 2007 Veldig gode assosiasjoner til Kristian ) Synes det er mye finere med k istedet for ch......Skjønner ikke helt hvorfor man skal "forvanske" navn på denne måten. Etternavn med en slik vri blir det noe annet med, der er det jo gjort for å skille familier med samme etternavn fra hverandre....og ofte gjort langt tilbake i tid.....
EnLitenTil? Skrevet 10. august 2007 #13 Skrevet 10. august 2007 Jeg har fire barn, tre av dem gutter og de heter Martin, Erik og Christian! Jeg er veldig fornøyd med begge de navnene du vurderer og tror du vil bli kjempefornøyd uansett hva du velger. Ble av en eller annen grunn mye fortere fortrolig med navnet Christian enn navnene på de andre barna mine som jeg måtte ha en "tilvenningstid" på. Men er like fornøyd i ettertid. Hm er nok ikke til mye hjelp, det blir knallbra uansett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå