Gå til innhold

Teite katt!!


tictac_83

Anbefalte innlegg

Den teite katten klorte meg på undersiden av armen!

Kan det være farlig?

 

Jeg er 5+6 i dag, og katten er en perser, altså innekatt.

Har hørt noe om en tox-et-eller-annet bakterie katter har, men trodde bare det gjaldt avføringen? Dog, den går jo i kassen sin liksom :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har to katter og jeg er veldig forsiktig m tanke på Toksoplasmose. men jeg syns du skal bestille time hos legen å få tatt en blodprøve hvis du er usikker!!! i å med at du har katt kan det være at du har det i kroppen fra før!!! det du bør ligge unna er kattekassen(hvis noen andre kan ta det så er det best), og vaske deg godt på hendene og slikt etter du har kosa pus!!!! katter er jo som vi vet ganske renslige så de vasker seg godt etter do besø:P lykke til

 

 

(7+4)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen til ei venninne av meg sa at den bakterien finnes ikke i norske katter. Så man skulle ikke bekymre seg for det. Men man kunne godt holde seg unna dokassen under graviditeten. Har selv 2 katter og det eneste som blir gjort anerledes her i huset etter jeg ble gravid er at samboer tar dokassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toxo smitter IKKE igjennom blod. Kun gjennom munnen (altså vår munn) om vi får i oss mat etc som er infisert av f.eks katteekskrementer. Så ingen grunn til bekymring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også to katter. Jeg tuller mye med den ene, og har konstant kloremerker på armene av den *ler*

Dette er IKKE farlig! Du kan ikke få Toxoplasmose av kloring. Det er kun gjennom bitt at det muligens kan ligge noen av disse bakteriene i munnen på katten, og spesielt i avføringen deres. Så du skal ikke tømme kattesanden (hihi, så nå slipper jeg det det fremover!).

Men en perser innekatt? Den har ikke Toxoplasmose, som kommer fra jorden ute, så du kan bare slappe av og bli klort så mye du vil!

Testen blir tatt som ren rutine ved første legekontroll uanseett.

=)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er VELDIG sjelden at det er katter med toxo her i norge....din katt har det garantert ikke.så du skal bare slappe helt av.det man ikke burde gjøre er & klappe fremmede katter så mye,men kos & bli klort litt av din egen...det gjør ingen ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...