Gå til innhold

Mallorca i slutten av september.....?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er nydelig på den tiden

Alle de bleikfeite tyske og engelske turistene har dratt hjem, så strendene er så og si deres.

Og været holder seg, deilige badetemperaturer

Unnskyld mitt språk, men har jobbet der nede, Cala Bona, og jeg var drittlei tyskere og engelskmenn...egentlig alle brautende turister men....

Nyt ferien, lei bil og dra litt rudnt, i og med at dere skal til Alcudia er hvertfall Formentor obligatorisk

og ikke langt heller, dere har jo med barn!

Kan absolutt anbefales. Roligere på denne tiden av året. Alle svensker og engelskmen har som sagt dratt hjem :P

Temperaturen egner seg sikkert mye bedre for barn også da!

Det er mer i mot slutten av oktober at været kan snu og temperaturen faller. Been there - done that :P

Så flott! Da er du jo tydelig godt kjent:-) Hvis vi reiser siste uka i sept; Er det fremdeles stor sansynlighet for å få en uke med bare sol og varme? Eller må vi satse på tykkere klær? Og hva med vind på stranda?Kalde kvelder? Vi har bare være på Alcudia før. Er Cala Bona et bra sted med små barn?

Fant denne for deg på nett. Googlet bare Alcudia temperature september:

Mallorca weather in August maximum 28°C, minimum 19°C.

Mallorca weather in September maximum 26°C, minimum 17°C. Mallorca weather in October maximum 21°C, minimum 12°C.

Mallorca weather in November maximum 17°C, minimum 8°C. M

allorca weather in December maximum 14°C, minimum 6°C.

Eneste er at det kan regne litt:

Taking a closer look at Majorca's weather and Majorca temperatures, this Mediterranean island has between 450mm and 650mm of precipitation/rainfall annually. Most of it falls in autumn, 40% of it to be exact between the months of September and November; with only 25% falling in the spring months between March and May. Only 25% of the rainfall falls in winter, from December to February, with the peak summer months from June to August getting only about 10% of the annual rainfall.

Annonse

Når jeg jobbet der var det mye barnefamiler i Cala Bona, og stranden er perfekt til det. Ving eller hva de heter har egen strand som er veldig barnevennlig.

Jeg personlig synes Alcudia virket lit kjip, hovedveien ligger inntil stranden og det synes ikke jeg noe særlig om....må krysse vien fra hotellet og til stranden, og dette er en av hovedveiene på Mallorca, dvs at alle som kommer sør og østfra og skal til Formentor må passere der...så mye trafikk. Har forøvrig noen kollegaer som var superfornøyd med Alcudia, bare så det er sagt. Var pent der!

Temperaturene har du fått ser jeg,stemmer bra med min erfaring!

God tur og nyt livet på Mallorca uten den verste turiststrømmern

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...