Gå til innhold

Hva gjorde dere anneledes den mnd. dere ble gravide?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 laaaange sykluser (35-54 dager) etter spontanabort.

Hadde sex onsdag og så ikke før lørdag(positiv el-test),søndag (positiv el-test) og mandag!:) Det jeg prøvde denne gangen var å ligge med beina opp til veggen en halv time etter sex.. vet ikke om det var det som gjorde det,men ble gravid ihvertfall;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi gjorde ingenting anerledes, vi skulle begynne å prøve etter sommern, men rakk ikke å vente til da.. er allerede i uke 11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi hadde prøvd ett år omtrent men ikke telt dager og styra slik som mange gjør!!! vi fant ut at vi fikk ta det som det kom!! og i følge legen skjedde dette to dager før vi gikk ut i ferie!! det var da vi begynte å slappe helt av og kose oss,gledet oss til å være sammen i ferien. ha lange dager og kvelder sammen... ikke bare det a4 livet vi hadde hatt de siste mnd..mest pga stress og mas fra jobb og andre steder så ble det nesten at vi møttes til middag og la oss sammen og sovnet..var slitne!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok en eggeløsningtest, så jeg var sikker på at jeg hadde eggeløsning.

Elsket den dagen eggeløsning kom, og da satt spiren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde 2 sykluser, hadde sex annenhver dag. Når den satt lå jeg med beina opp 10-15min etterpå hver gang. Vet ikke om det var det som gjorde det, men. Hadde sex to dager før EL, på EL og to dager etter. Brukte ikke tester...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde prøvd en måned uten hell

 

hadde sex når vi hadde lyst, men hver dag rundt el

 

brukte ikke el test- tenkte evt å ta det senere. men det hørtes så stress ut.

 

trodde det skulle ta lenger tid, men jeg var vel bare heldig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte EL-test og hadde lang pause før nådestøtet.

 

Ellers sommerferie med lite stress og lite "prøve-å-bli-gravid-tenkning"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutta på p-piller i begynnelsen a januar... ble gravid i februar, men mista ganske kjapt.. så ble jeg gravid igjen i april/mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er nok å ikke tenke så mye over det å bli gravid, og heller kose seg med hverandre så mye man klarer:o) Da jeg slutta med p-pillen hadde både parteren min og jeg holdningen om at skjer det, så skjer det - enten det tar en mnd eller to år. 3 mnd tok:o) Eneste jeg gjorde, var å slutte å røyke på forhånd:o) Leger sier at å slutte å røyke og drikke vil øke sjansen, i allefall hos noen:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sex annakvar dag heile syklusen bortsett frå mens. Funka to gongar no :)

I tillegg var eg på contryfestival og slappa godt av den dagen eg vart gravert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha styra, stressa og førsøkt alt av triks for å bli gravide i over et halvt år, så gav jeg mer eller mindre opp. Tenkte ikke noe mere på det, bare ventet på innkalling til videre utredning... og vips - da satt den gitt.

 

Så stress er nok ikke bra, jeg hadde mange dobble pergotimekurer pga PCOS, men å stresse mindre var det eneste som hjalp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke gjort noe spesielt..bare kosa oss, slappa av og nytt ferien i det fulle- da blir det jo også desto mer sex..men pussig nok tror jeg kanskje at unnfangelsen kan ha skjedd i badekaret...gravid på første forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...