Gå til innhold

Utbetaling av fødselspenger over maksbeløp fra trygdekontoret

Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen av dere som tjener mer enn maksbeløp fra trygdekontoret? Man kan få fødselspenger opp til tilsvarende en årslønn på 6G (ca 400.000 kr i året i årslønn). Jeg tjener bedre enn dette, men usikker på om jobben betaler mellomlegget (mellom trygdeutbetaling og min faktiske lønn). Dette er de ikke pliktige til å gjøre, men de kan gjøre det som et gode. Noen som kjenner til om dette er vanlig eller som har vært i samme situasjon?

Fortsetter under...

Jeg tjener over 6G og vil få utbetalt full lønn under permisjonen fra bedriften. Så får bedriften refundert inntil 6G fra NAV.

Men jeg får dette fordi jeg er organsiert og det er i tariffavtalen som igjen er en del av min arbeidskontrakt.

Første gang noen ble gravid i vår bedrift (det har bare vært 1 før meg). kom det litt som et sjokk på sjefen....

Heldigvis er han forberedt nå.

Jeg tjener mer enn 6G og det gjør de fleste på mi arbeidsplass, så bedriften betaler ut lønn som vanlig under permisjon og tar det deretter det de kan få fra NAV. Dette står i ansettelses-kontrakten min og er endel av den totale lønns-pakken, viktig å sjekke før man takker ja til en jobb mens man er fruktbar ennå... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...