Gå til innhold

Såre brystvorter som ikke blir bedre - noen som har tips/kan motivere meg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Stå på! Det går over, det LOVER jeg deg! Jeg har hatt sår på brystvortene i mange uker. Det har tatt 8 uker å få dem til å gro, det har gjort helt j...vondt, men når jeg ser den fornøyde tassen etterpå så er det verdt d. Og utrolig nok så går det over. min erfaring er at det gikk fortere over når han ammet selv, enn da jeg pumpet. Jeg vet det er forferdelig men bit tennene sammen. Som sagt så lover jeg at det går over...og da er det verdt d:-)

Jeg var også sinnsykt sår en stund, og jeg ble bare værre av å bruke pumpe eller brystskjold. Ble anbelfalt å amme eller håndmelke. Men den håndmelkinga får jeg ikke til så godt. Så jeg bet tennene sammen og ammet. Det var helt jævlig. Satt og grein og ammet, og gruet meg til hver gang. Men så plutselig gikk det over. Og det tok ikke så lang tid som 8 uker altså!! Tror det gikk ca en uke.... Men vet du at du har riktig ammestilling? Har du sprekker i vorta? For da kan det jo være at du burde skifte stilling. Jeg dro til helsestasjonen, og fikk kjempe god hjelp og støtte der. Det er vel ikke så mye trøst i at det går over etterhvert......har du prøvd å bruke salve? Purelan syntes jeg virket ganske godt...

Lykke til!!!

Det er vanskelig å tro at det går over...Men jeg skal bite tennene sammen jeg også:-) Jeg bruker PureLan og lufttørker til den store gullmedalje. Har nå fått time hos ammehjelp og får der sjekket ammestilling, om han suger riktig etc...

Takk for motivasjon. :-)

Jeg må bare spørre:

Du/dere har ikke trøske vel?

Jeg har vært sår èn gang i mitt liv, og da hadde lillegull trøske (nr 2). Finn salve og mikstur, og visp, sårene grodde på noen dager og amminga var med ett koselig igjen :)

Sjekk d i hvertfall... Så er du sikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...