Gå til innhold

Hei hei=) Hvordan går det med alle "sept-jentene"? =)

Anbefalte innlegg

kroppene i form?

Jeg blir bare bedre og bedre i form jeg=) mer energi begynner jeg å få også, men nå har jeg langt igjen da, med termin 28.. Men herremin så fort tiden gåååår:)

Så mye jeg skal gjøre fremover nå, så speeder den vel opp masse =)

7 uker igjen, herremin... kjenner jeg gleder meg masse nå ja=)=)=)

Fortsetter under...

Her er all energi borte. Har 3 uker igjen nå på søndag, men føler at det skjer noe om ikke så altfor lenge. Håper ihvertfall det. Får ikke sove om natta, vondt i bekkenet, litt bedre pust faktisk (hun har vel sunket såpass ned at det er bedre plass for lungene mine...), vanvittig mye vann i kroppen (blå rundt tærne, og har ingen ankel mer...). Ja, også hadde jeg en periode med kvalme og hodepine. Går fortsatt til kontroll for mulig begynnende svangerskapsforgiftning, men tror det går bra.

Ellers så har jeg bestilt time til fotpleie i dag. Skal bli godt å få litt massasje og stell. Når jo ikke ned til dem selv lenger, så gud vet hva som skjuler seg der nede... :-)

11 dager til ks.... er sliten,hoven i beina, gleder meg til å bli normal str igjen, utrolig tungt å bøye seg....

Men det er litt rart å tenke på at dette muligens er siste gang jeg går gravid også, så jeg må bare prøve å kose meg med magen.

Har ikke planer om flere...:-)

Termin 28. jeg også! Og jeg har det bedre nå enn for 1 måned siden, da ryggen verket fælt. Joda, han sparker vilt og sørger for konstant ømme ribben, men det er jo koselig også:) Er spent på hvordan de neste 7 ukene skal utvikle seg. Er i jobb. Merker at jeg bare den siste uka har blitt "tyngre" i kroppen. Ikke særlig med vann i kroppen foreløpig, men det kan jo fort komme. Til min svigersøsters store fortvilelse klatrer jeg rundt på stoler og vasker vinduer og skap. Må jo benytte sjansen før det sier stopp:) Få vi høre fra flere?

Ikke så lenge igjen da nei:) 11 dager er jo ikke noe.. men lenge nok, når man vil hilse på lissom:)

"få tilbake" kroppen sin blir deilig ja, syns ikke jeg har gjort annet enn å gå gravid de siste 4,5 åra..hehe:)

Jeg har heller ikke planer om fler, så jeg nyyyyter det så mye jeg kan:)

Annonse

ja, greit å få unna litt før det blir liv i leieren..hehe=)

Jeg er sykemeldt jeg, så jeg flyr nesten på veggen hjemme, men enda godt at minstemann er hjemme og holder meg i sving:P

heisann jenter - ikke lenge igjen nå :-D Har selv termin 19ende og er veldig klar for å ikke være gravid så mye lenger. Er fortsatt i full jobb, men kjenner at det begynner å tære på kreftene - er jo så mye som skal gjøres utenom også.... Nå har vi nesten alt klart, skal kjøpe vugge og madrass til sengen i dag og så er det bare litt montering og noen andre småting som det må investeres i. Søvnkvaliteten er overraskende bra til tross for vondter her og der, tisse'pauser' må man vel bare regne med og de er fremdeles nede i 1 til 2 per natt. Det mest plagsomme er egentlig leddene i hendene som er vonde... jordmor sier det er pga vann i kroppen og jeg sliter litt med ringer og sko nå.. å ikke ha noe å på seg er ganske frustrerende det også... lykke til til alle sammen...

Du der oppe, send litt energi hit da:)

Her er det lite å ta av. Har en sønn som tar sitt med sitt svingende humør. Han er ikke helt 100% fornøyd og det går jo utover meg, når pappa har begynt å jobbe igjen og han ikke skal begynne på skolen før den 20. Ike lett å være liten/stor kar på en gang. Blir så sinnsykt sliten av det og hvis ikke dagen har gått tålig greit så må jeg bare gråte en skvett etter at han har lagt seg. Gleder meg til om 10 dager da skal han begynne på skolen og da blir det normale rutiner og han får en hverdag som vanlig.

Vi har igjen et raid med innkjøp av saueskinn, litt klær, og febernedsettende til bebisen så er alt i boks hvertfall det vi absolutt må ha.

Så er det innkjøp av skoleklær og alt det der til storebror:)

Også er rommet hans nå ferdig snart så vi skal på ikea og handle saker og ting til rommet hans slik at det blir ferdig til han begynner på skolen.

Så det skjer da litt framover:)

Hei hei.

Ca 5 uker til termin og jeg begynner å føle meg bedre. Etter noen måneder med kun sitting på grunn av bekkenet så ble jeg plutselig mye bedre (hodet festet kanskje). Jeg er kanskje ikke klar for å springe maraton, men jeg klare ihvertfall å gå en times tid hver dag. Det kjennes i kroppen at jeg har sittet i ro i nesten 2 måneder + 20 kg ekstra vekt å bære på, men jeg tror at kroppen bare har godt av å gå litt hver dag selv om det gjør litt vondt både her og der.

Siden badet hjemme hos hos skal pusses opp så rømmer vi hjemmefra. Så da drar vi fra Oslo til Nord-Norge til mine foreldre for fødsel. Så dagene brukes til å planlegge hva som skal fraktes nordover og hva vi kjøper ekstra og lar ligge igjen nordpå. Kun en uke igjen til jeg reiser så det begynner å nærme seg. Skal bli deilig å komme seg nordover for da er det bare kos med venner og familie + venting som gjenstår.

Ønsker alle septembervenner lykke til i tiden som kommer. jeg vet ihvertfall at jeg gleder meg masse til tiden som kommer. Venter i spenning på både fødsel og det å møte den lille prinsessa våres. Regner med det snart raser på med innlegg om fødsler som har startet for noen uker tidligere enn termin.

Jippijeeey! I morgen har jeg min siste arbeidsdag! Er fornøyd med å ha jobbet 100% hele veien (med et par egenmeldinger i starten da..). 3 uker igjen i dag. Gleder meg til å hilse på huleboern, og finne ut om det blir gutt eller jente. Har vært heldig hele veien, ingen store plager å klage over. Men kjenner at vekten begynner å tynge på og føttene er litt lubne for tiden :-)

Godt å se at noen er i form iallefall.. :)

Merker jeg er fryktelig sliten nå, men det kan nok skyldes at det er varmt og at bekkenet mitt har begynt å verke litt. Samt at lillemor har kilt fast føttene under de nederst ribbena mine på høyre side.

Skal begynne på jobb igjen på tirsdag etter min deilige lærerferie. Er snakk om tre uker med jobb før perm. starter 1. sept. Først er det fire dager med planlegging, så to uker med elever. Akkurat nå ser jeg litt mørkt på de to ukene med elever, men håper desperat på at naprapaten kan hjelpe meg på onsdag slik at jeg kan fullføre de siste to ukene med stil ;)

Litt klaging og syting her nå altså, alt er bare litt tungt. Er jo tross alt sånn ca 14-15 kg siden januar ;)

Har 35 dager til termin idag!Merker at ting plutselig har blitt mye tyngre!!Blir fort øm og sliten når jeg går.Så jeg er ikke akkurat sprek om dagen.Har blitt ganske stor, men har ikke mye vann i kroppen..Vi har vel alt klart til lillegutt kommer nå, litt deilig å tenke på.Jeg har fått vasket alt tøyet og sengekær osv..Skal på svangerskapskurs på Mandag, så det kan jo bli litt intressant.Med omvisning på føden og andre ting!Merker at jeg tenker mer på fødselen nå, gleder meg masse og gruer meg på samme tid!Men det er jo noe man må igjennom.He, he!Har vært sykemeldt siden Juni, så det har blitt noen laange kjedelige dager noen ganger..Men det forandrer seg nok fort når den lille kommer tenker jeg:)Og må klage på denne slitsomme varmen!!!!Dusjer to ganger om dagen!Men ,men..har faktisk hatt et ganske greit svangerskap.Og vi gleder oss enormt til å bli foreldre:):)Nå er det ikke lenge igjen for oss September damer..!!Blir spennende..

Annonse

Termin 11 sept! formen er ok, kan fint gå en god del...men har vondt under høyre ribben, knallvondt til tider, ikke fått en normal forklaring på hvorfor.....sitte/ligge som er problemet..så lange kjøreturer er som oftest ikke aktuelt!

Sover som en stein om natta....stort sett hehe, men diller med stillingen litt før eg sovne då, våkner en del og menmen!

Alt klart til baby, venter på vugga som er bestillt på nett, den er såå nydelig...mangler litt småting fra apoteket og..

Hei hei =)

Formen er ok om dagen,men sover veldig dårlig om natten,er sliten å meget lei alle do besøkene (serli om natta)! Har begynt modningsprossesen,har sterke mens smerter å vondt i ryggen.Så kansje et lite håp om at den lille prinsen kommer litt før tiden ;D

Har i dag 36dager til termin,det nermer seg med store skritt ;-)

Var hos JM på onsdag,da hadde ikke hodet festet seg.Ska tilbake den 20 så vi får se da,men JM sa det var faktisk sjeldent at di fester seg!?

Ellers er alt klart,bare litt små pusk som bryst pumpe,laken,bleier og salver igjenn.Det skal handles til uka ;)

Lykke til alle september mammaer =D

heisann:)

her er det sånn tålelig.. vanskelig å gå fra slank til 113 cm magamål.. og har fortsatt 46 dager igjen. sover lite og har mye vondt pga tyngden og tyngdepunktet..

er drittlei!!

men har er fantastisk samboer som har kjøpt fotmasasjebad til meg, og som er kjempe tålmodig..

er kjempe stressa for å ikke ha kjøpt inn alt før 'litj mainn' kommer, har en følelse på at han kommer før tiden.

har igjen baby call, stellebord, badekar, vogn og brystpumpe.. ellers så er ALT i hus;) har til og med laget ett lager med bleier, vaskepulver, div hermetikk ol.. for å være på den sikre siden. (virker faktisk logisk i mitt hode.. høhø.. ;) samboer lar meg heldigvis bare holde på;P)

senga er redd opp (har strekt ett jerseylaken over så støv ol ikke kommer nedi), klær er vasket og lagt sammen og bagen er pakket.

vet hva vi skal ha av resterende utstyr, har bare ikke fått det i hus enno..

Ja, her er det i dag 3 uker igjen til termin.

Sliter litt med bekkenet, men det er tålelig på slutten. Er mitt 3 barn nå...

Føler meg litt hjelpesløs med ei lita ei på 17 mnder som må bæres opp til leiligheten i 3 etg.... men takk og pris for at typen er hjemme og hjelper meg..

Har termin 2 september... midt oppi alt holder vi på å selge leiligheten... mye styr, men men...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...