MammaChicka og Even Nikolay Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 Lillegutt er nå snart 8 uker! Og jeg føler han er for liten til vogna snart ALLEREDE! Det skal vel ikke være slik? Vi fikk gratis vogn da, så har ikke akkurat valgt den ut selv. Men det er en kjempefin og grei Brio Kombivogn fra 02 Synes egentlig den har vært kjempefin, men nå begyner jeg og synes bagen er for liten snart. Greit nok at han er lang gutten min, men SÅ lang? 54cm når han var født og for en uke siden var han 61 cm. Hvor lenge skal man egentlig bruke en vogn da? Hehe! Han er LITT vel liten til å bruke sportsdelen allerede. Må vel bare begynne og tenke på nytt vognkjøp da gitt! Noen som har noen og anbefale? Med STORE bager tydeligvis? Har vært så fornøyd med den jeg har.
mimmitiltre Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 hei lurer paa akkurat det samme jeg! syns barnevognene som er aa faa kjoept i butikkene er smaa i baggen! jeg har lyst paa en vogn der de kan ligge en stund, men vet ikke hvor de er aa faa kjopet?? noen som vet???
Kirsebæra Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 Hva mener du med at han er for liten? altså i lengden(hode til tær) eller i bredden(midjen)? Sønnen min fant ut at han ikke ville v're i bagen lengre og da han var fire mnd gikk jeg over til sportsdelen..... Jeg tok bort selene, la ett pledd i vogna og dunposen som han l i(kaldt ute, han var føde i nov06 så i mars altså) Når han var rundt seks mnd gikk jeg over til å sette han litt opp...i en liten tid av gangen..men han lå fint i sportsdelen...
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #4 Skrevet 9. august 2007 Har samme vogn som deg, og har store gutter jeg og. Er litt bekymret for at han vokser utav den, men eldste var også lang og da holdt bagen til han var 4-5 mnd. Da var vi kommet til oktober så da gikk det helt greit å bruke voksipose i sportsvogndelen, den er jo helt flat. Evt. kan legge skinn eller en madrass i bunn. Har også hørt at man kan bruke kalesjen til bagen som vognforlenger, men aner ikke hvordan.... Bagen til brio er 79 cm, en av de lengste vognene som selges her i landet er simo sine duo/bagvogner som er 84 cm lange, så er jo ikke så mye større. Ellers så er det Bugaboo, som har en bag som er 90 cm lang, så den kan du iallefall ha lenge!! Men den koster flesk da... Selv om den ser super ut sånn ellers. Så kan du jo forsøke å kjøpe en dansk bagvogn, der sover barna i bagvogn til 2-3 år, og har liggelengder på ca 90-95 cm. Selges noen på finn.no, ligger f.eks en fin simovogn der nå under overskriften "ekstra stor simo bagvogn" eller noe.
MammaChicka og Even Nikolay Skrevet 9. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. august 2007 Tusen takk for hjelpen jenter. Det er i lengden den er for liten føler jeg. Viss Brio er 79 cm, så har han jo tydeligvis litt mer plass å gå på enn jeg føler. Men han er 8 uker i morgen og allerede 61 cm (for en uke siden) Så hvordan dette skal gå aner jeg ikke! Men tusen takk anonym som tilogmed tipser om finn=) Dere er gode å ha! Får se litt, men blir nok en ny bag som han ihvertfall kan bruke inne etterhvert.....
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #6 Skrevet 9. august 2007 hadde samme vogn som deg i 2000 (herreguuud evigheter siden...og nå er vi på gang igjen ;-) ) og gutten min vokste ut av den kjempe fort. Jeg solgte den og kjøpte en Teutonia Mistral sportsvogn med liggeforlenger. Med en god pose blir dette nesten som å ligge i bag. Vet de har kommet med mange andre modeller som sikkert er litt sprekere enn Mistralen akkurat nå.. men tror de holder fast ved at det er en liggeforlenger der. Det funka kjempe bra for oss.
allegodetingertre Skrevet 9. august 2007 #7 Skrevet 9. august 2007 Vi hadde også teutonia mistral med softbag. Hun vokste ut av softbagen da hun var 4 mnd. Da la jeg teppe i sportsvogndelen og la henne der helt flatt selvsagt. Så kjøpte jeg liggeforlenger til og vindtrekk, da blir det omtrent som en bagvogn, veldig lunt og vint da vinteren kom.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #8 Skrevet 9. august 2007 Teutonia mistral kan du fortsatt kjøpe liggeforlenger til ja, og de selger madrasser som passer i også. Da får du jo nesten en fullgod bagvogn =) Dessuten er vognene som er 2005-modell og nyere blitt mye lettere (de eldre modellene er svintunge..), så de veier kun 11 kg. Blir også forholdsvis små sammenlagt, iallefall ganske flate. Har flere gode funksjoner, som vendbart håndtak og mener at på 06 og 07 modellene så kan man fjerne deler av kalesjen for ekstra god lufting. Eneste minuset jeg kan komme på i farten er at den er litt lav...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå