Gå til innhold

Tråd for oss under 30!

Beibi82

Anbefalte innlegg

Siden det var så mange tråder for den eldre garde her, lager jeg en for den yngre =)

Jeg er 25, har ei tulle på 8.5mnd fra før og bor i vestfold. Foreløbig termin 7. Mars.

Formen min er fin (woho), ikke spesielt kvalm denne gangen. Kanskje det er tegn på annet kjønn?? Pappaen ønsker seg jo en sønn, sier ikke nei jeg heller *ler*

Hvordan er formen deres da jenter?

Ha en knallfin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei hei

Jeg er 24 og fra Trondheim og spira jeg har i magen nå blir min første :) Foreløbig termin er 5. Mars.

Min form er ikke spesielt bra, har spydd hver dag i en måned nå, men i følge legen så er det bare 1-2 uker igjen før jeg vil slippe denne kvalmen nå. er 10 + 3 i dag.

Skal prøve meg på jobb igjen Mandag og krysser fingrene for at det går bra. :)

Her i huset har vi en magefølelse på at det blir gutt, men man vet jo aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer av den unge garde:)

Jeg er 27 år, i dag faktisk;)

Har en herlig gutt på 20 1/2 mnd.

Er 10+6 med andremann nå. Termin er foreløpig satt til 2.mars

Formen er slettes ikke så verst, litt småkvalm innimellom. Tror det blir enda en gutt, er så mye som tilsier det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei=)

Jeg er 23,har ei jente på 3 år fra før og samboer! Kommer fra trondheim.

Har foreløpig termin den 29 mars og vi gleder oss=)

Tilbringer mesteparten av dagen over doskåla,så formen er ikke helt på topp.håper det går over snart da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle under 30 :-)

Jeg er 26, og på vei med nummer 1.

Er litt midt i mellom to klubber. Februar/mars. Men har mest trua på mars. (skuddårsbarn kanskje)

Var småkvalm i starten, men det har heldigvis gått over nå. Sliter mer med hodepine og er mer sliten enn vanlig i kroppen. Men gleder meg bare voer det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen..

Jeg er 26 år og dette er mitt andre svangerskap.. Har en gutt som blir 2 år i september.. Termin 12.mars. Spennende å se hvordan det går denne gangen.. Har vært kvalm en del denne gangen og det var eg ikke sist,, kanskje det er en jente der inne denne gangen??? Håper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei:)

Jeg er 27, fra vestfold, og 10 uker på vei med nr 1. Termin 6 mars. Formen begynner å bli bedre, er ikke kvalm 24 timer i døgnet lenger(takk og lov), men spyr hver gang jeg lukter noe som ikke er enig med luktesansen min.... Hvilket innebærer at jeg må holde meg unna kjøleskapet og matlaging etc...... Ellers kan jeg ikke klage:) Har heldigvis en sympatisk samboer som lager mat til meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Jeg er 27 år, har en gutt på 13 mndr fra før. Hadde ekstremkvalme hele svangerskapet sist, denne gangen har jeg ikke kastet opp enda, wohooo!!! og er i min 7. uke. Håper jeg slipper lettere unna denne gangen!!! Lurer litt på om det er en jente denne gangen siden jeg har så totalt annerledes svangerskap enn sist. Har termin et sted mellom 30. mars og 2. april. Fikk første barnet to uker før termin, så regner vel nesten med at denne kommer i mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei o")¨Jeg er 27år, har en gutt på 2 1/2 fra før. Litt usikker på termin men har regnet meg frem til rundt 11.mars. Har vært utrolig kvalm og uvel denne gangen i forhold til sist og har veldig på følelsen at det blir ei lita frøken denne gangen o") men det er hipp som happ moro med en av hver isåfall. Skal på ultalyd i morgen og er kjempespent, håper alt står bra til med den lille spira vår , hadde flere blødninger i forrige svangerskap og har mistet en gang tidligere, så vi hadde lyst til å ta en tidlig ul for å roe nervene litt denne gangen , så finner vi ut litt mer sikkert hvor langt jeg er på vei også o")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir 23 i oktober.... er 9 uker på vei nå, så har vel termin rundt 18.mars. gleeeeeder meg sånn.

men er utrolig dårli 24timer i døgnet, håper d går over etter hvert...

har en utrolig samboer som forstår så best han kan, lager mat å tussler med meg hele tiden, er det noe jeg får lyst på kjører han å kjøper det... =)=) ser på meg selv som heldig som har han =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! 25 år jeg også, venter førstemann rundt 16.mars. (I følge terminkalkulatoren her, har ikke vært hos lege ennå.) Er 8+6 på vei. Spennende, spennende!! Kvalm og uggen om dagen, men prøver å ikke tenke på det, prøver å gjøre vanlige ting. Tror det hjelper å trimme litt...? Svømming er deilig! Er inne på barnimagen.com for første gang nå, koselige greier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg blir 22 i september, venter førstemann rundt 22.mars.(Er 8+1)

Er for tiden sykemeldt fordi jeg kaster opp så mye, men de siste dagene har jeg vært litt bedre. Hjelper med mye søvn for min del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er 24 år fra Bærum. Venter nå mitt første barn. Har termin 4. mars så er snart 11 uker på vei. Var veldig dårlig en stund. Men kvalmen har vært borte i en uke nå. Ellers må jeg sove litt midt på dagen for å holde ut, har ferie nå, så det blir spennende å se hvordan det går når jeg starter igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heisann dere:)

jeg er ei 22 år gammel jente fra lillehammer. har termin 14-16 mars så jeg er 9+3 i dag:) helt ufattelig egentlig.

dette er min første og var planlagt. jeg var sikker på at jeg var en av de som måtte vente i mange måneder før jeg ble gravid, men jammen satt den ikke med en gang:)

har vært lite dårlig, hadde mye menssmerter og korsrygg vondt i begynnelsen, men kjenner ikke mye til dette lengre. ellers er ikke kvalmen her ofte. blir kvalm når jeg tenker på restaurantmat og lasagn.. hehe merkelige greier dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir 22 i september. Har den siste uka blitt kjempe kvalm, går rundt og brekker meg hele tiden. Vært lite plaget med det tidligere i svangerskapet, er nå 11 uker å vei. Trodde jeg hadde sluppet lett unna... Skal til legen på første svskapskontr. på onsdag. Håper jeg får litt hjelp da, får nesten ikke i meg noe mat nå.

Termin 8.mars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og hopp :)

Jeg har termin på 29 års dagen min, den 17 mars :)

Spent på hva UL treminen blir, når jeg kommer så langt..

Bor i lindesnes kommune, samboer med en utrolig flott og kjekk mann på 31 år ;) Dette blir vårt første fellesbarn, så det er jo litt stas :)

Jeg har fra før gutt på snart 10 år, gutt på snart 8 år og jente på 3,5 år. Samboeren har gutt på snart 10 år og jente på snart 9 år. Så her er det fullt hus og stormende jubel når alle ungene er her... hehe :)

Har ikke vært kvalm, sluppet unna det med alle ungene mine heldigvis. Men er utrolig trøtt, noe svimmel til tider.. Og har begynt å ha skikkelig vondt i bekkenet.. Slitt med bekkenløsning med de andre også..

Og puppene er så vonde at jeg vet til tider ikke hvor jeg skal gjøre av hverken meg eller de.. hehe.. Håper det kan være tegn på at jeg får melk denne gangen.. Hadde ikke så vondt med de andre, og hadde heller ikke melk til de.. bare en liten kose skvett så var det tomt. Har prøvd alt, og kommer også til å prøve alt denne gangen også for å få melk... :)

Er utålmodig som fy her.. Føler meg jo litt gravid, men er så kjedelig når det ikke synes.. Gleder meg til magen vokser litt, og jeg kjenner sparkene.. Og ikke minst til å treffe/se det lille nurket :)

Skal til første lege kontroll i morra.. Gleder meg.. Spent på om legen mener jeg kan være lengre på vei enn det jeg er for jeg føler jeg er lengre på vei.. Føler jeg merker når den lille snur på seg.. ikke spark eller noe, men får akkurat som et søkk inni magen og det kjennes ut som den snur på seg... Så det blir spennende. Skal også prøve ¨å få legen til å bestille UL time til meg fort, så jeg kan komme raskt inn der. Spent på den terminen, og på hvordan nukret mitt vokser.

Jeg er slankeoperert, har kuttet bort 75 % av magesekken, og fjernet ca 75-80% av tynntarmen. Gått ned 60 kg og er strålende fornøyd :) Men dette fører jo til at jeg tenker mye på den lille, om den vokser som den skal og får alt det den trenger av næring og slikt av meg.. Så jeg kommer til å be om ekstra oppfølging av lege og ekstra UL kontroller...

Alt føles og ser bra ut, så vi får håpe alt er bra med den lille spira mi :)

Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 28år..har en sønn på 10 (så det var vell på tide med en til nå).

Har foreløbig termin 9.3.08, men skal på ultralyd 20/8 for å se hvor langt jeg virkelig er på vei, tror det er litt lengre enn antatt.

Begynnte hele svangerskapet med ENORM kvalme og aversjon mot det som tenkes kan...til og med min mann.

Lukter, mat, jobb, sønn... ja alt. det har gitt seg litt etter litt, men er ikke helt borte.

Heldigvis har jeg ikke kasta opp, men bare gått og gulpet og brekkt meg...

MEN DET ER OVER!!!!!!! Blir bar kvalm når det er leeenge siden jeg har spist noe.

Nå har jeg bare vobt i magen, ellers er alt bra.

Alle vet at jeg er "på tjukken" som kjefen min så fint sa.

Etter mye depresjoner, så håper jeg nå at ting er på vei til å bli litt lysere :DDD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jer er en jente på 28 som er gravid med førsteman. Har termin 22 mars. Sliter med mye kvalme og til min store frustrasjon er det bare å ligge helt stille og spise som hjelper. Jeg sover MYE. Håper det blir bedre med tiden. Til tross for kvalme og trøtthet er jeg mer lykkelig enn noen gang. Jeg har mistet to ganger og prøvd i nesten 4 år. Har en kjempe god følese denne gangen, alt er bare annerledes. Skulle egentlig sette i gang prosessen for adopsjon nå når ferien var over men vips så klarte vi det.

Hilsen en lykkelig jente fra Bergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente på 25 fra Trondheim!

En pode på 5 år fra før, jeg og samboer venter nå vårt første barn sammen, termin 2 april, men gr. keisersnitt kommer han 2 uker før, ergo i mars. -og ja, vi gleder oss!! :-) Hadde vært helt fantastisk med en jente, vi får se, kanskje blir det en Lykkeliten til. :-)

Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg blir 24 i høst, og har ei nydelig prinsesse som snart blir 5 år.

Har termin den 9.mars og har en mistanke om at det er to spirer der inne :)) skrekkblandet fryd :P

Formen nå er helt ok..hadde en mnd med fæl kvalme, men den er borte nå!

For tiden sover jeg mere enn før, og har ryggsmerter, men bare man tar det med ro og passer på seg selv går det bra !:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...