Gå til innhold

Lurer på en ting....


Stolt mamma!

Anbefalte innlegg

Eg spør dere her inne og...

Vi har begynt å prøve å bli gravide igjen. Fant ut at eg sko ta el test denne gangen så eg kunne vite når vi skulle vær litt ekstra aktive..;-)

Men nå har eg testet positivt 5 dager på rad på el-testen!!! (har tatt testen om kvelden hver gang.. På dag 14-15-16-17 og 18 har den vært positiv)

Er det noen her inne som vett grunnen til dette???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikkje den ve positiv når du e gravid og? E da ikkje sånn da e? Kanskje du ska ta ein graviditetstest og? Eg e ikkje sikker, synst bare eg har hørt det... Eg har aldri tatt EL test sjøl...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg hørtes rart ut. Selv har jeg brukt el.tester av og på i et år og hos meg var det strek max to dager viss det var noen strek da. Kjøp deg en graviditetstes du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så kjekt å høre...

Har brukt el-tester før, å de har alltid bare vert positive i 2dager.

men e nok alt for tidlig med grav.test nå. Har ikke ikm før neste søndag!(19aug)

Det blir en spennende tid....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette fant jeg inne på Pernille.info:

 

. Hva om eggløsningstestene er positive mange dager på rad?

Det er mulig å få positive eggløsningstester flere dager på rad. Dette kommer av at stigningen i LH-nivået starter rundt 12-36 timer før eggløsningen og deretter synker igjen. Så man kan teoretisk påvise LH-stigningen fra den starter og fram til den synker igjen - over 36 timer. Det er også mulig at kroppen forbereder seg på eggløsning og LH-stigningen kommer som den skal, og at kroppen da - av en eller annen årsak (f.eks. stress, sykdom, reiser eller bare en tilfeldighet) - ikke får til å slippe ivei noe egg. Da kan kroppen prøve om igjen, og sende en ny LH-stigning eller kanskje til og med en overlappende LH-stigning, og dermed ender med å gi positive eggløsningstester flere dager på rad. Dersom dette skjer en sjelden gang i blant, så spiller ikke dette noen stor rolle, men dersom det skjer ofte bør man ta kontakt med lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...