Gå til innhold

Les og svar!!

to før - nr 3 og 4 på vei

Anbefalte innlegg

jeg gikk ut i permisjon januar 07, fikk lillegutt i februar. planen var å begynne januar 08, men nå har vi klart det igjen. er 7uker på vei, har termin i slutten av mars, så det er ingen vits å begynne på studiet igjen. hvilke penger kan jeg få da? får vel ikke fra lånekassa igjen? enda et år??? hjelpe meg... får jo ikke jobab heller! har nok med å kose meg med gullet på 6mnd nå!!

Fortsetter under...

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira

Hehe...litt som meg altså!:P

Fikk snulla i oktober i fjor, og planen var å fortsette å bli fulltidsstudent nå i høst, men jeg blei jo gravid igjen, og venter barn i september.

De gode nyhetene er at du får fødselsstipend igjen!:-) Men husk dette som står på sidene deres:

Permisjon fra utdanningen

Tar du permisjon fra utdanningen, kan du fortsatt få fødselsstipend. Men husk: Skal du ta permisjon tidligere enn tre uker før fødselen, må dette være på grunn av sykdom eller av faglige årsaker, hvis ikke kan du miste retten til fødselsstipend. Tar du permisjon i mer enn tre uker før fødselen, kan du miste retten til støtte i tiden fram til tre uker før fødselen.

Så da må du nok begynne på studiet igjen, men du trenger sikkert ikke følge så godt med i undervisninga siden du skal ta permisjon fra mars av, og ikke ta eksamen. Det jeg ikke er sikker på hvordan skolen ser på 2 år med permisjon siden jeg selv ikke har hatt permisjon, men dette får du ta opp med skolen din.

Gratulerer med spira i alle fall!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...