angelina76 Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 Hva ville dere anbefalt? Skal kjøpe vogn til 9 mnd gml gutt. Når kan babyen sove i feks en Quinny Speedi eller tilsvarende som har tilnærmet full liggestilling? Uten at det går utover ryggen? Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 Vet ikke, men når de sitter selv i lengre perioder bør det iallefall være ok. Har brukt OTH urban jungle siden guttungen var 10 mnd, og den har utrolig god liggestilling selv om den ikke er helt flat. Er en veldig behagelig sovestilling, og det ser ikke ut som den belaster ryggen noe. Om du er veldig usikker kan du jo høre med helsesøster eller fysio men vet at mange bruker sånne vogner fra 7-8 mnd alder. Og IKKE kjøp quinny speedi, det er en drittvogn. HAr hatt den selv. Setet er ALT for kort, vokser utav den med en gang og da fungerer den dårlig å sove i. Dessuten er den veldig "plastikk". Da ville jeg heller valgt en litt dyrere vogn og evt. kjøpe den brukt. Kan anbefale OTH urban jungle, TFK joggster twist, Easywalker sky eller phil and teds sport(evt. e3), de to siste har forøvrig helt flat liggestilling.
angelina76 Skrevet 9. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. august 2007 Takk for svar! Noen flere med erfaringer? Kikket litt på EasyWalker Sky på nettet... men er den åpen i kalesja bakover mot håndtaket, ser slik ut?
propella Skrevet 11. august 2007 #4 Skrevet 11. august 2007 Du kan velge selv om du vil ha den åpen eller ikke. Jeg er veldig fornøyd med min EW Sky, har den ved siden av Simo kombi vogna (som jeg også liker). To forskjellige vogner til hvert sitt bruk. Det er en del innlegg fra tidligere om + og - med vogna. Angående liggestillign så spurte jeg kiropraktoren til Ella om det og han svarte: " Senger er da flate og det er en god grunn til det" ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå