Gå til innhold

Litt bekymret...

chianti70

Anbefalte innlegg

over at det har dabbet av med de helt store bevegelsene i det siste. Er 32+3 på vei nå og det har vært roligere i magen de siste par dagene. Jeg kjenner noe bevegelse av og til, så det er sikkert ikke noe, men jeg bare lurer på om andre har erfart at bevegelsene dabber av, struktuereres eller konsentreres mer på denne tiden i svangerskapet, eller om jeg bør bekymre meg.

Kanskje han sover mer, eller har gravet seg mer ned i bekkenet, snudd ryggen til navelen eller har fått det for trangt til å gi skikkelige spark.

Uff, nei, jeg behøver sikkert ikke bekymre meg, men kan ikke helt la være. Det er 12 dager til neste jordmortime... Nei, jeg skal følge mer nøyaktig med det neste døgnet og så får jeg se, eller rettere sagt kjenne hvordan han beveger seg.

Kanskje noen vil dele erfaringene sine. Har et barn fra før, men jeg husker ikke hvordan det var med bevegelsen...

Fortsetter under...

Hej,

Jeg husker at bevegelsene dabbet av seinere i graviditeten. Så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg.

Men, jeg synes du skal ringe jordmor din og spörre. Tror absolut du får komme dit og at hun sjekker det hele. Det er viktig at du föler deg trygg og ikke uroer deg.

Lykke til og klem

Jeg merker at det er sjeldnere bevegelser mot slutten av svangerskapet, at babyen sover i lengre perioder av gangen. Men han kan være veldig aktiv når han først er våken. Men bevelgelsene er litt annerldes, han glir litt mer fra side til side, og mindre "sprelling" liksom. Hvis jeg var deg ville jeg bedt om en ekstra kontroll så fort som mulig- så slipper du å engste deg. Lykke til, Chianti :-)

Takk, skal dere ha jenter. Ble litt beroliget, men om jeg ikke får mer voldsom bevegelse (slik jeg hadde forrige uke) før i morgen så tror jeg at jeg skal ringe jordmor og høre om jeg kan komme for en lytt. Synes det er lenge å vente helt til den 20. da jeg har neste time.

Jeg kjenner jo bevegelse, men den er altså "seigere" og det kjennes ut som om skambeinet blir presset ut.

Nå skal jeg ta meg et bad. Da pleier det å bulke seg på magen. Skal følge med.

Da jeg våknet i dag tidlig lå jeg halvveis på magen uten at det kjentes ubehagelig eller at han i magen protesterte - og det var litt rart.

Er nok litt mer bekymret enn nødvendig. Kanskje det bare er skrekken over at alt ikke skal være bra med han som har kommet snikende. Forrige svangerskap tok jeg det mer for gitt at babyen var frisk, og da vi opplevde at dette ikke var tilfelle, så er jeg vel mer bekymret denne gangen enn nødvendig.

Takk, for at dere svarte meg!

Klemmer tilbake og lykke til med fødselene deres!

På et tidspunkt blir det mer "dytting" enn sparking. Hos meg (er i 35. uke) synes jeg riktignok det har vært mye spark og lite dytt så langt, men det har nok å gjøre med at lille snuppa ligger på tvers. Jeg husker godt den seige dyttingen fra de forrige svangeskapene. At du kjenner mindre sprell nå kan som du selv sier ha noe med at han har lagt seg pent til, med hodet rett ned eller rett opp....

Enig med de som skriver at det høres naturlig, men at det kan være lurt med en prat med jordmor. Vi får høre ganske ofte at vi ikke skal nøle med å ta kontakt, og at det er vi selv som er best til å vurdere om noe bør sjekkes. Så ikke vær redd for å "mase" på noen, det er mye lurere å spørre enn å gå og bekymre seg. Lykke til!

Annonse

Hei, jenter! Det ble ikke nødvendig med den kontakten med jordmor. I stedet har det vært stor aktivitet stort sett hele natten i stedet. Han har siden i går kveld vært veldig aktiv, så nå er jeg tilbake der jeg var for en uke siden med masse aktivitet. Det var visst bare et par dager han trengte å tenke seg om på :-) (Jeg fikk bare sånne tanker om navlestreng rundt halsen og sånt..) Men det ser ut til at det er ingen ting å bekymre seg for.

Takk, skal dere ha likevel jenter for at dere svarte meg og beroliget meg i går kveld. Det er rart med de bekymringene. "53" dager igjen sto det på min side i dag. Det begynner å nærme seg, så kanskje det er derfor bekymringene øker. Uansett så er det deilig å ha dette forumet selv for oss "modne", for det er ikke alltid jeg føler meg så veldig erfaren for det.

Klemmer sendes over nett!

Så godt at du fikk tilbake mange bevegelser i magen, Chianti! Har hørt det er vanlig å ha noen dager der barnet sover mye osv.

Jeg opplevde/opplever også at bekymringene øker etterhvert som graviditeten skrider fremover. Enig med deg i at det er godt å ha dette forumet.

Lykke til videre, Chianti.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...