Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 Noen som har barn som har hatt det. Varte det lenge? Var de veldig syke. Snuppa har veldig vondt i munnen og gråter hver gang hun spiser, vil nesten ikke spise noe. Har vært sånn siden mandag,,,,
Gjest Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 Vi hadde det i fjor, og siden jeg sjøl fikk gleden veit jeg (altfor) mye om det. Har hun hvite blemmer på innsiden av kinn, på tunga, i ganen? Hun trenger ikke ha utslett på hender og føtter, men sjekk. Det er lite å gjøre med, særlig for de minste som ikke kan gurgle med desinfiserende munnvann (det lindrer, dessuten er tannbørste bare å se bort fra, for det er utrolig vondt). Kald drikke, is, suge på isbit (heller ikke for de minste) lindrer også litt. Hos meg varte det i to uker, dessverre, men det kan være av de virusene som slår hardere ut hos voksne. Søk ellers på det på lommelegen eller doktor online, det stod en del der, husker jeg. God bedring...
*jaja* Skrevet 8. august 2007 #3 Skrevet 8. august 2007 Jenta mi hadde det når hun var ca 14 mnd. Det var helt forferdelig. Hun fikk masse blemmer i munnen og hadde det veldig vondt. Skrek 24 timer i døgnet på det værste. Det varte i 14 dager. Hun fikk også halsbetennelse på samme tid og fikk antibiotika for det. Huff, lykke lykke til. Hun har det nok ikke godt nå. Det går heldigvis over.
Tirilille Skrevet 8. august 2007 #4 Skrevet 8. august 2007 Den eldste hos meg fikk det da hun var 2 år 3 mnd, og jeg var høygravid m nr to. Ikke spesielt festlig, for hun var skikkelig plaget. Hun hylte og skreik natt og dag, spiste ikke og sov ikke. Det værste var at vi ikke ante hva det var som feilte jenta vår, til tross for legebesøk. Først da det kom oppslag i bhg om at det var hånd/fot og munnsyken skjønte vi hva som skjedde. Hun var vel syk i ei uke, men det værste var vel over på 3-4 dg. Lykke til!
Har to godgutter! Skrevet 8. august 2007 #5 Skrevet 8. august 2007 Min hadde det da han var rundt 10 mnd - røde prikker på armene, noen i ansiktet og fra knærne og ned. Vi trodde det var vannkopper så vi dro til legen. Han fikk så vidt litt feber, men eller ikke plaget i det hele tatt. Blemmer fikk han bare i ansiktet og på fingrene. De røde prikkene han hadde under fotbladene og på tærne gikk etter en stund over til å se ut som "luftblemmer", kunne se ut som om han hadde fått svømmehud og badet for lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå