Gå til innhold

amming når gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er i uke 6 å har en gutt på 19 mnd som fortsatt får pupp på morran. trudde melka ble borte når man var gravid. noen andre som har vært borti lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er også gravid-non uker, men jeg ammer også mini på 17 mnd og har melk enda.Har egentlig ikke hørt om det men...

Skrevet

Guuuuuuuuuuud! Ammer dere så stor unger??!

Skrevet

Tror ikke melka forsvinner, men den kan forandre smak slik at noen (barn) ikke vil ha mer..

Kos dere med amminga lengst mulig, jeg ammet min gutt til han var over 14 mnd, vi storkoste oss med det begge to. Denne gangen har jeg planer om å amme leeeeeeeeeeeeeenge, siden det er siste gang. De tar jo ikke skade av det gode dråpene heller?????

Skrevet

hva er galt med å amme babyen når den er litt over året da?

barnet har godt av det og det er kos for både mor og barn...

Skrevet

eh... jeg gidder ikke å reagere på teite innlegg fra anonyme hormonbomber altså... ammer barna mine så lenge jeg føler for det og de selv vil ha....

takk for avar fra dere andre i allefall =)

Skrevet

Hei.

Det var sånn jeg fant ut at jeg var gravid for 2 gang.

Fikk en sønn, og 6 mnd etter ble jeg gravid. ( på mini pilla og amming)

Skjønte det utrolig tidlig at jeg var gravid igjen fordi melka ble borte på dagen....

Men vi er forskjellige:-)

Skrevet

Jeg ammet da jeg var gravid med nr 2. etter en stund forandret smaken seg og junior ville ikke ha mer. han sluttet på dagen. var ca 2 mnd på vei da. Var helt greit for jeg ble fryktelig kvalm hver gang jeg ammet han.

Skrevet

merka på han i dag at det var noe han ikke var fornøyd med for han var "sinna på puppen"... hehe... er i uke 6 så kan jo hende melka har begynt å forandre smak...

Skrevet

jeg er 12-13 uker på vei og ammer fortsatt gutten på 10 mån, men han vil ikke ha lenger. Akkurat som mange andre her skriver. Han mistet interessen når jeg var ca 10 uker på vei.

Men melk finnes det godt av.

Skrevet

Jeg ammet de første månedene av svangerskapet, men sluttet da jeg var ca 3 mnd på vei. Gikk helt fint å amme, men var litt mer øm i brystvortene enn før. Hadde like mye melk som før.

Gutten min hadde allerede begynt å miste interessen for pupp før jeg ble gravid så da det til sist bare var et puppemåltid igjen om dagen, fant jeg ut jeg ville teste å droppe det helt. Gutten min ba bare om pupp en gang etter jeg bestemte meg for å slutte - da fikk han, og etter det var det aldri mer spørsmål om pupp.

Det er forresten noen som ammer både store- og småsøsken samtidig (tandemamming). Så fullt mulig å amme hele svangerskapet.

Skrevet

Nei, eg hadde heller ikkje reagert, veit om folk som har amma til ungen var 3 år... Det e kjempe bra for immunforsvare også... :) Stå på

Skrevet

Jeg mener helsesøster anbefalte meg å ikke amme når jeg var gravid m nr 2 pga noe hormoner, eller om det var næring som måtte gå til fosteret...... Ta ikke det jeg sier for sikkert. Går jo an å spørre legen v neste kontroll. Jeg trodde også det ble siste gang jeg skulle amme. Derfor ammet jeg frem til 2 årsdagen til min lille prins. Fikk sin siste morgenskvett på 2 års dagen :-) WHO anbefaler jo til 2 år så støtter meg til det :-) Kan godt forstå at folk syns det er kvalmt altså, men så veltet jeg ikke puppen ut noe annet sted enn under dyna på mårran heller. Verre med de som sitter på stranda eller på kafè og bretter udiskret opp..... Nå ble plutselig nr 3 på vei. Da blir det snart amming igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...