Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #1 Del Skrevet 8. august 2007 Hei=) jeg har ikke helt skjønt det med pergo enda. Noen som kan forklare meg? Kan man kunn få det på resept? Har prøvd i 2 år nå og bli gravid, uten hell Fikk vite for 1 år siden at jeg har PCO, men legene sier ikke akkuratt så mye! eneste de sier er at jeg må gå ned i vekt for da er det enklere å bli gravid. jeg er 21 år og veier 95kg og er 1.80cm. Syns ikke jeg er så veldig overvektig, så det sårer veldig. Håper noen kan svare meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10034949-pco-pergo/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jonathans_mamma. Skrevet 18. august 2007 #2 Del Skrevet 18. august 2007 Hei:) Jeg fikk i november i fjor vite at jeg hadde PCO. Jeg har vært ut og inn hos leger siden jeg var 14, men fikk nå altså endelig svar på dette! Jeg Ble satt på Metformin, som er medisin de bruker til diabetes type 2 egentlig, men de har funnet ut at det funker godt på de med PCO. Jeg gikk på dette noen mnd, men så sluttet mensen å komme. Jeg ble da satt på provera, og pergotime(hver annen mnd) men det skjedde ingenting! (alle disse medisinene får man bare på resept) Jeg ble i sommer satt opp til Laparaskopi, og ble satt på Provera og pergotime igjen etterpå, og vel, jeg ble gravid på første forsøk etter operasjonen! Grunnen til at jeg forteller dette, er for at jeg har fått en helt topp lege, som tar meg alvorlig, og hele tiden følger meg opp. Det er sant at de sier at det er lettere å bli gravid om man ikke er overvektig, men syntes ikke det høres ut som om du er det akkurat. Siden du har prøvd så lenge, og fått vite at du har PCO, burde du absolutt bli satt opp til en slik operasjon som jeg hadde, så får de sjekket om du har tette eggledere, og får fjernet cystene du event. har. Ikke gi deg, og jeg ville skiftet lege tror jeg! Finn en som er spesialist innen infertilitet, og kvinner. Lykke til, håper du får en lege som tar deg på alvor, og hjelper deg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10034949-pco-pergo/#findComment-10125291 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå