Gå til innhold

Lillegutt NEKTER og ta pupp.... :(

Anbefalte innlegg

Jeg har fullamma hele tiden nå i over 3 mnd.. Begynt med litt tillegg på flaske om kvelden.. Noen dager har jeg litt lite melk men det kommer seg etter noen kopper ammete... Men i går var vi i oslo i begravelse og mormor hadde lillegutt fra 09-16 og ga han flaske... i dag har han ikke tatt puppen min i det hele tatt.. jeg prøver å prøver.. men han NEKTER.. han blir SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ SINNA:. jeg blit helt varm.. prøver å prøver.. spruter inn i munnen hans men han sur ikke... Prøvd nå i to timer i strekk nesten.. nå holder jeg på å gi han flaske..Men vil jo amme han lenger:( Hva gjør jeg??

Takk for svar

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10034783-lillegutt-nekter-og-ta-pupp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har akkurat det samme problemet som deg! Vil også at min lille gutt på 3 mnd skal få interesse for puppen igjen. Han er ikke interessert mer og jeg har bare lyst til å gråte, vil så gjerne at han skal amme lengere. Spes på natta ønsker jeg at han skal ta puppen. Håper noen har svar å gi!

Jeg har ei jente på 2 år som krever sitt og det har vært hektiske dager en stund nå, så har ikke fått roen til å prøve å motivere han til puppen heller. Ville ikke ha i natt en gang (første natta han ikke ville ha den) og nå krysser jeg bare fingre og tær for at han skal ta puppen i natt. I morgen er han og jeg alene hjemme , så da håper jeg vi får ammingen til igjen. Men tar i mot gode råd med stor takk!! Lykke til selv HI :-)

kan prøve å roe han med litt sukkervann like før du legger han til.

Jeg og har slitt med en som har brtsyvegring og jeg har sukkervann på ei sprøyte og han får et par dråper før mat. Hjelper på magen også :-)

Lykke til

Det samme har hendt meg. Tulla mi gikk opp litt lite noen uker, og en helsesøster stressa meg mye med bekymrede øyebryn og ord angående vekta. Jeg ble da stressa, og tenkte gram OFTE, og jeg ble da VELDIG interessert i at hun skulle spise mye. Hun ble til slutt sint hver gang jeg la henne til puppen. Jeg tok da pause og roet henne med mye kos og raping og forsøkte så igjen, men det samme skjedde. Di eneste gangene hun "godtok" puppen var når hun nesten sov (innsovning og oppvåkning). Jeg ble til slutt fortvilt, så jeg ringte ammehjelpen (DET MÅ ALLE GJØRE, IKKE NØL, DE ER DER FOR OSS). Ammehjelpen kalte det for brystvegring (ammestreik/puppenekt). Deres tips var å gå ofte naken på overkroppen med barnet inntil huden, så babyen føler det er godt med din overkropp UTEN at babyen HVER gang føler at den får stappet en pupp i munnen. Babyen gjorde visst dette hovedsaklig fra 3 mnd alder. Sikkert en kombinasjon mellom at den vil bestemme litt selv, og ikke få puppen "tvinget" på seg. Hun sa at jeg måtte fortsette med å utnytte barnets søvnige tilstand!. Min baby hadde fått flaske kun noen ganger tidligere, så ammehjelpen trodde ikke at dette var årsaken. Hun sa at det kom HELT sikkert til å løsne om disse rådene ble fulgt, så lykke til

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...