Gå til innhold

Hvor tidlig dro dere til legen??


Lita tulle & stor gutt <3

Anbefalte innlegg

Jeg skulle egentlig ha mens 5 aug.. testa positivt i dag, og gubben vil at jeg ringer i mårra og bestiller time.. men er ikke det veldig tidlig da?? Er ikke i tvil om at det er positivt, det +-tegnet til CB kunne ikke vært mer tydeligere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du vært til legen og fått bekrefta graviditeten, eller stoler du 100% på hjemmetesten? Har brukt CB, og den skal jo være like sikker som hos legen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok 2 tester for å være helt sikker. Har alle symotomer på å være gravid også. :-) Dette er mitt 3 barn så jeg tar det med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, da vet du nok hva du holder på med;) hehe.. Dette er min første, så jeg er jo skikkelig grønn på dette her..Jeg ringer legen i mårra, tror jeg. Så får de heller sette opp en time til meg, trenger jo ikke presse meg inn før helga ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. svangerskapskontroll er i uke 8-12.. er ikke noe vits i å dra før, pga resultater av blodprøver og sånn. legen vil som regel ikke ha deg der før det. Men hvis du ikke er helt i form så må du gjerne dra tidligere...

Testen hos legen er ikke mer sikker enn hjemmetest - så får nok ikke noe sikrere svar på om du er gravid eller ikke der enn hjemme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ringte dagen etter at jeg hadde fått positivt og fikk time litt frem i tid. Er i uke 8 når jeg skal til fastlegen min.

Fatlegen 20. august og på sykehuset 5. september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var i dag å fikk meg time. legen sa at det var vanligst å kommer første gang rundt uke 10. så var det og vanlig med dobbelttime på første kontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var til legen i dag og 5+1. Mistet 5 ganger og vil ha en tett oppfølging. Sykemeldt i 1 mnd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke til legen før jeg er 12+4 jeg grunnet ferieavvikling. Jeg er ganske avslappet denne gangen jeg... Med førstemann tror jeg at jeg var hos legen før første gang i uke 8 eller noe sånt. Mellom uke 8-12 er vel det vanligste tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ringer nå før helga, så de kan finne time litt fram i tid, bruker et legesenter som er fullbooka mer eller mindre konstant, og fastlegen min er tilbake fra permisjon- så da vil jo "alle" ha time med en gang hun er tilbake..

 

Er egentlig ganske avslappa til det hele, og er egentlig i fin form, forutenom at jeg er kjempetrøtt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen da jeg var 4+2. Det fordi min kjære's familie ikke trodde på de 5 testene jeg tok hjemme. Så da måtte jeg til legen. Det var egentlig greit,tok en test der også, fikk snakket litt om graviditet osv. Synes det egentlig var ganske godt jeg. Så slipper man å gjette seg til ting,eller ta alt som står her inne av "tips og gode råd" for god fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ringe nå og bestille, så vet du i alle fall at du får time før det går alt for langt. Sist gang jeg var gravid (mista i mars), så ringte jeg og bestilte, og da spurte damen hvor langt jeg var på vei før hun satte opp en time passelig langt på vei, i uke 7 tror jeg det var. Denne gangen sendte jeg bare mail, men fikk likevel i uke 8. Sikkert flaks! ;)

 

Hvis du føler deg veldig utrygg så kan du helt sikkert få time tidligere enn uke 8-10 som er vanlig. Bedre det enn å gå og bekymre seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dro til legen i uke 5 jeg. Men er 1.gangsgravid og måtte bare ha noen å prate med, sortere tankene! Skal tilbake til mandag og da er jeg i uke 11. =)..men egentlig ikke vist å dra så tidlig som jeg gjorde, men jeg gjør nok ikkke det neste gang jeg er gravid.

 

Men er godt å få en time litt tidlig hvis en er uvel og litt utrygg:) lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 11+2 på vei nå og jeg har ikke vært på 1.gangskontroll enda selv om jeg er førstegangsfødene! :) Ikke bestilt time engang!!

Men jeg har gått til Dr Wergeland på Ullevål sykehus (fostermedisin) som har gitt meg 2 UL allerede og jeg skal dit igjen neste onsdag! :) Må også dit i uke 15 for å ta fostervannsprøve, så jeg skal høre om han kan ta de kontrollene mine fram til jeg skal til jordmor! :)

(Har høyrisikosvangerskap den gangen her, derfor alle UL hvis noen lurte...)

Og jeg har allerede fått fødeplass på Ullevål fordi jeg sendte en privat søknad! :) Derfor har jeg ikke gått til fastlegen min enda! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der i uke 9. Ringte like etter jeg at jeg fant ut at jeg var gravid. Legen bestilte time til jordmor, siden han tok seg bare av syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal til legen i morra! første kontroll. jeg er i 7 uke. starter 8 neste.. men jeg føler jeg trenger å få svar på endel for å kunne roe meg ned! første gang dette! jeg er i tillegg en smule uggen og ganske trøtt! men det kan være for at ting er nytt og kroppen er annerledes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ringte og snakka med legekontoret i går, de sier at det er vanlig med 1gangskontroll 6-8 uker etter siste mens 1.dag.. så jeg ble satt opp til time 23 aug, og da er jeg i 7 uka. Det mente legesekretæren var et bra tidspunkt.

 

Det kan jo være at forskjellige legekontor bruker forskjellige rutiner på når man skal komme inn..

 

Egentlig like greitt å bare dra så tidlig, tør liksom ikke helt stole på at jeg er gravid, selv om jeg egentlig vet at jeg er det..men tør ikke slippe jubelen løs riktig enda..Dessuten er det så mange konflikter på jobb til meg, så det kan kanskje være greitt å sykmelde seg i en uke eller to, bare for å ta seg igjen litt og slappe av- er sååå trøtt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...