Gå til innhold

fødefølge:)

Ørna m/2 ørnebarn pp1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mye tenking og veiing for og imot kom jeg fram til at jeg skal ha med x-svigerinnen min. hun er nær, men ikke for nær. hun har vært med på fødsel før i og med at hun har en liten datter på 7 mnder, vi går kjempe godt over ens og er overaskende like og åpne. hadde først tenkt på mamma, men syntes det ble så intimt og nå er jeg helt sikker på avgjørelsen min. flere som har tatt litt "overraskende" valg når det gjelder føfselsfølge da barnefar ikke blir med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skal ha med tanta mi jeg=) har ett veldig nært forhold til henne og tror jeg kan takle å ha henne der.. men hun reiser på ferie så litt usikkert om hun er der rundt termin.. men da blir det isåfall en kollega som blir med meg, gjett om hun gleder seg.. hehe..

er noen rare valg vi kan ta

Skrevet

Jeg hadde faktisk med meg min pappa (alle syns det er grusomt rart, men jeg har et innmari godt forhold til han), min søster og ei venninne som er jordmorstudent. Pappa og søss gikk ut i pressfasen, men ellers så var de der under hele fødselen.

Skrevet

istedet for å velge noen av mine venner gjennom mange år valgte jeg å ta med ei jeg nettop var blitt kjent med faktisk... føltes bedre synes jeg, hadde jo mamma å da:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg skal ha med meg kjæresten min jeg, er dog ikke han som er pappa til barnet mitt. Vi blei kjærester når jeg var 2 månder på vei ca. Grunnen til jeg velger han er vel at han er den eneste i verden jeg er så trygg på som jeg er på han. Har kjent hverandre siden vi var 8 år. Så får barnefar komme når fødselen er over.

Skrevet

Jeg spurte barnefaren i dag om han ville være med under fødselen med det ville han ikke. Han taklet visstnok ikke blod å sånn men han ville veldig gjerne komme med engang ungen var ute å tørket ren:) Han bor 50 mil unna så da får jeg vel besøk når terminen nærmer seg.

Skrevet

Mitt utradisjonelle valg var å føde alene. Og DET er jammen meg noe som blir uglesett av mange- både bekjente og helsepersonell! Det er liksom så selvsagt at man MÅ ha med seg noen, samme hva...

Ved min første fødsel tvang min mor seg med- så jeg skulle "slippe å være alene". Det ble helt mislykket, jeg følte meg flau og lite komfortabel, og endte opp med epidural mest for å holde maska:-/

Ved de to neste fødselen sa jeg klart i fra at jeg ville være alene, og fikk masse rare reaksjoner på det. Til og med fra sykehuset- da jeg kom med 6 cm åpning, var spørsmålet "Er det bare du som kommer da?" (skulle tro det holdt at jeg kom, var jo tross alt jeg som skulle føde)...

Det gikk veldig fint begge gangene, til tross for skepsis i omgivelsene. Jeg har kommet fram til at det sikkert er fint med støtte, men da må man være helt komfortabel med vedkommende- ellers er det ingen vits. En fødsel er så privat, og har så mange avslørende sider, at å ha med noen bare for å ha det, er helt uaktuelt for meg. Denne gangen har jeg faktisk en tilstedeværende barnefar- men jeg er jammen ikke sikker på at jeg vil ha med ham heller... Og den første jordmora som spør om det "bare" er jeg som kommer, skal få seg en skikkelig skyllebøtte!

Lykke til med deres valg!

Hilsen Sær og Rar;-)

Skrevet

Her skal barnefar og mamma være med, så får vi se hvem av de som får gjenomgå mest;)

Skrevet

herregud fisken, du kommer til å knsue ballene hans:P jeg sikla langt etter å mose barnefar jeg ja, så ille at jeg ringte for å fortelle han det under fødselen;)

Skrevet

haha, vet;)

Tror kanskje han vet det selv også, i og med at han sa det var "det er kanskje best om din mor er med, bare sånn i tilfelle du ikke vil ha meg der likevel":p

Skal personlig sørge for at han er der når ting står på som verst ja;)

Liker du det nye nicket mitt??

Gikk noen dager før jeg fikk skiftet det, kom ikke inn på "min side", men nå er jeg høygravid:D

Skrevet

haha feige mann:P best for han at han oppfører seg altså, ellers skal jeg personlig komme å poke han med høygaffelen min:D

jeg ELSKER det nye nicket ditt:D gratulere pus, nå er det sannelig ikke lenge igjen:D jeg håper på en aldri så liten sms når hun er ute da;);)

Skrevet

selvsagt, jeg glimter nok til med en liten mms også skal du se;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...