Gå til innhold

Skal jeg velge å beholde barn nr 4

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg er 10 uker på vei med mitt 4 barn.Jeg har tenkt til å avslutte forholdet til samboer som jeg har 1 barn med, dette barnet er 10 mnd. Er det helt vilt og uansvarlig å ikke ta abort. Jeg har ikke lyst på ett barn til. Jeg vegrer meg også veldig for ett abort inngrep. Har tatt abort før.Jeg tenker noen ganger at siden nr 3 og nr 4 blir veldig tett i alder blir det ikke så mye forskjell å ha 3 eller 4 barn. Jeg syntes det er trist å ta bort ett friskt barn. Jeg tenker også at får jeg dette barnet kan jeg glemme å ha ettt eget liv. Noen som harsynspunkter?

Fortsetter under...

Hei! :)

Ja, er det noe som er nok av her inne, så er det vel synspunkter!? :)

Hvorfor skal du avslutte forholdet da? Vet han at du er gravid igjen?

Å ta abort fordi forholdet tar slutt, syntes ikke jeg er god nok grunn i seg selv. Men seff et minus ved helheten i situajonen.

Jeg har ikke noe kontkrete råd å gi deg ang å beholde eller ta abort, men kanskje du kunne skrevet opp en for og imot liste? Hvor du på ene siden skrev opp de positive sidene ved å beholde og på den andre siden grunner til å ta abort?

Jeg syntes i hvert fall det er lettere å bestemme seg når en har det skriftlig foran seg, så kan en bruke notatene til å veie for og imot.

Det er jo alltid noe trist over å ta abort uansett grunn, syntes jeg.

Jeg håper du finner ut av det, og ønsker deg lykke til! :)

Hei.

Følg magefølelsen din. Det spiller trolig ikke noen rolle om du har 1 eller 2 barn med din kommende eks.

Men jeg ville ikke vegret meg like mye for å ta abort når barnefaren er en jeg ikke er interessert i å være i et forhold med. Det blir noe annet når man er glad i vedkommende.

Men synd deg å ta avgjørelsen. Selv jeg som har et veldig liberalt syn på abort, synes at abortgrensen på 12 uker lovlig sen.

Lykke til!

• 3 uker senere...

Heisann. Jeg skal også ha barn nr 4. De andre barna våre er 2, 8 og 17 år. Denne lille skatten var slettes ikke planlagt, men jeg velger å ikke ta abort. Det klarer jeg ikke, ser heller på denne graviditeten som en gave. Pappan er ikke så ivrig på en til, men sier det er opp til meg å bestemme. Jeg er 6 uker på vei, kjenner allerede en boblende glede inni meg. Og dette er det bare jeg og pappan som vet enda, forteller det ikke til noen før uke 12. Håper du klarer å komme fram til et riktig valg du også. Du vet jo selv hva som er best for deg. Lykke til! Klem fra meg.

Du har en mann så jeg skjønner gleden din. Jeg kjenner ikke glede enda,men jeg syntes selve abort prosessen var for vanskelig. Kranglet akkurat med barnefar, han er aldri fornøyd med meg. Jeg har flyttet men erlitt frem og tilbake enda. Skulle ønske jeg levde i ett godt forhold

Annonse

Ja, skjønner... Hva med terapi da? Det hadde vært fint om dere klarte å få forholdet deres på rett kjør før barnet kom.. Enten om dere fortsatt var sammen eller ikke.

Vuredere du fremdeles abort eller?

Det må være tungt å slite med forholdet, pluss være gravid.. Misunner deg ikke den situasjonen.

Jeg elsker far til barnet,men det er vanskelig. Jeg tror ikke han er fornøyd med meg. Jeg har flyttet 10 mil unna Jeg har valgt a beholde barnet.Idag er jeg 12+3. I forrige svangerskap kjøpte jeg dobbler apparatJeg er glad for det, hørte akkurat på hjerte lyd 160 slag i minuttet. Det gjør alt så virkelig, dette er ikke bare en graviditet liksom, det er noen der. Ett hjerte slår.Jeg tenker at det er så rart, det kunne like gjerne har vært borte. Jeg hadde hatt mye mindre å balle med, jeg ville slitt så mye. Men alikevel, begynte å glede meg så smått når jeg hørte at det var noen i magen min

takk, fikk tårer i øynene Jeg ble så rørt.

Jeg er 13 uker på fredag. Sitter her med huset fult av pappesker, og planlegger hvordan jeg skal gjøre det praktisk. Jeg har 3 soverom, så det blir 2 barn på hvert rom. Det blir trangt,men det er godt å ha tatt valget. Ønsker meg veldig å kunne delt dette med han jeg elsker. Det er ensomt.

Annonse

jeg fant ut idag at jeg er gravid med nr 4. noe som slettes ikke var planlagt. De 2 minste er det bare 14 mnd mellom, og minstemann er 7mnd. ville absolutt ikke bli gravid igjen. nr 3 var ikke planlagt. Og så skjer det nå igjen. Gravid igjen. vet ikke helt hva jeg skal gjøre. kjenner at jeg ikke er glad over dette svangerskapet.

• 11 måneder senere...

så flink du er:) har vert alene med et barn over en kort peiode etter fødselen og det var tøfft, alene mor til 4 er sterkt:) det er rart å tenke på når en er så glad i barnet sitt at en egentlig skulle fjerne det....håper du får litt hjelp..det er tøfft med 4 små:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...