♥2 små gull♥ Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 Syntes det er ganske provoserende jeg... vi bor i et villastrøk, men det er mange barn her og vi har alle sammen gått sammen og spleiset på en flott ny lekeplass. Nå i sommer har det skjedd flere ganger at barnehagetantene tar med seg en gjeng på 10-15 unger hit for å leke, på vår lekeplass! Er ikke det ganske frekt da, de har vel sin egen lekeplass de kan bruke! Det er jo VI som har betalt for denne med våre egne penger!
~sjiraff~ Skrevet 8. august 2007 #3 Skrevet 8. august 2007 Frekt? En lekeplass på et offentlig område kan da brukes av hvem som helst. Det hender da rett som det er at barna går på tur til andre lekeplasser i bhg vår.
Gjest Skrevet 8. august 2007 #4 Skrevet 8. august 2007 har dere skrevet det noen steder da...for hvordan i alle dager skal man kunne vite hvem som har betalt for lekeplassene... hehe tror ikke jeg hadde orket og brydd meg...
Piipii Skrevet 8. august 2007 #5 Skrevet 8. august 2007 Alle har vel rett til å bruke den lekeplassen. Ser ikke helt problemet jeg da, men men. dere får sette opp gjerde og skrive at det er en privat lekeplass da
Mamma2OO5 Skrevet 8. august 2007 #6 Skrevet 8. august 2007 Da synes jeg dere bør si det til de. For normalt er lekeplasser offentlig og kan derfor brukes av alle. Det er kjempekoselig for barna å være andre steder å leke:o) Sliter de ut apparatene?
Gjest Skrevet 8. august 2007 #7 Skrevet 8. august 2007 Dette er for dumt. Hva er du redd for at barna skal gjøre med den fine lekeplassen? Herpe det? Barn er barn, la nå dem få leke der uten at du skal gå og erge deg over det. Selv om dere har betalt for det, ligger vel lekeplassen på offentlig plass? Hadde vært noe annet om dem hadde gått inn i hagen din og lekt der.
Gjest ->>- Skrevet 8. august 2007 #8 Skrevet 8. august 2007 Det er den mest fordømt idiotiske problemstillingen jeg har sett på lenge. Om det blir så overbefolket på lekeplassen at det er et problem, tar du det opp med de barnehageansatte - på en hyggelig måte. Om det ikke blir overfylt på lekeplassen av besøk, så driter du i det og skaffer deg en hobby. Det er forøvrig fullstendig vanlig at barnehager rusler på turer i nærmiljøet og benytter seg av lekeplasser og andre naturlige turmål.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 8. august 2007 #9 Skrevet 8. august 2007 Hva med om dere nabodamer tar med dere kjevlene og sitter der og passer på, så ikke disse dumme tantene og de bråkete ungene får kommet og ødelagt lekeplassen...........;-) Er virkelig verden blitt så liten og trang?? Vi har også en såkalt "privat" lekeplass rett ved siden av huset vi bor i og ingenting er vel så herlig som å se at det er fullt av glade barn der:-))
Gjest Skrevet 8. august 2007 #10 Skrevet 8. august 2007 Og dessuten om du ikke liker at andre barn skal benytte seg av lekeplassen som dere har betalt for, så sett opp en plakat eller noe da vel. Det er vel ingen som kan lese tankene dine vel?
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 8. august 2007 #11 Skrevet 8. august 2007 Barnehagene i området her, er endel på "vår" lekeplass også! De tar med seg grupper med barn, og tar det som en tur! Syns bare det er positivt jeg!
adelia*termin 18/10* Skrevet 8. august 2007 #12 Skrevet 8. august 2007 Ser vel egentlige ikke problemet jeg da... Glade barn som leker
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 8. august 2007 #13 Skrevet 8. august 2007 Herregud!!!! Er det noe å bry seg om da. La barna komme å kose seg der. Den står vel ikke på privat eiendom heller??? Og gjør den det så får du vel sette opp en skilt der det står privet eiendom på.....og skuffe de små håpefulle. Barnehager går på tur i nærområdet sitt og bruker de lekeplassene som er der.......det er bare naturlig, og barna gleder seg jo til disse turene. Husk å si ifra til barnehagen jenta di begynner i at dem må ikke gå noe annet sted enn barnehagen. Dem må sitte inne på barnehagen hele tiden. For tenk om de bruker en lekeplass som ikke er deres. Da er kanskje jenta di å koser seg på noen annen sin lekeplass. Og hva gjør dere når det flytter nye mennesker inn i området deres....skal dem betale leie til deg for lekeplassen, eller har dem bare å holde seg derfra????
loppefjert Skrevet 8. august 2007 #14 Skrevet 8. august 2007 Jøye meg så smålig av deg HI..... Du har ikke tenkt på at kanskje noen av disse barna som går i barnehagen er brukere av denne lekeplassen til vanlig????? Barnehager tar seg turer i nærområdet, men hvis dette blir vanskelig for deg, får du ta opp i vellaget at dere må få gjerde og port m lås....... Da kan du sitte der i fred uten å bli for sosial. Hilsen barnehage¨tanta¨
Gjest Skrevet 8. august 2007 #15 Skrevet 8. august 2007 det her MÅ være kødd??? tåler dere ikke bråk i dette sositetsvillastrøket deres, eller???
♥2 små gull♥ Skrevet 8. august 2007 Forfatter #16 Skrevet 8. august 2007 Beklager min uvitenhet, jeg trodde det var normalt at lekeplasser som var midt inni et boligstrøk av for det boligstrøket. Da tok jeg tydeligvis feil. Jeg viste heller ikke at det var normalt at barnehagene pleide å gå turer til andre lekeplasser, fordi jeg aldri har hatt barn i barnehage. Beklager at jeg tråkket noen på tærne med dette forferdelige innlegget...
Gjest Skrevet 8. august 2007 #17 Skrevet 8. august 2007 dere har vel kjøpt lekeplassen fordi den skal brukes av barn?! så da ser jeg ikke helt problemet jeg altså? tror nok ikke lekeplassen blir ødelagt va at det er 15 andre barn enn deres osm bruker den innimellom altså.
Mockanin Skrevet 8. august 2007 #18 Skrevet 8. august 2007 barnehagen til den eldste min hadde spurt det boretslaget som lå nærmest om det var greit at dem brukte lekeplassene der en gang i blandt. Det fikk dem selvsagt lov til. Vet også at skolen har spurt borettslaget om tillatelse til å bruke fotballbanen i en periode hvor skolen var uten fotballbane og gymsal. Om dette er et stort problem så får du ta det opp med de andre som har spleiset på lekeplassen. Ikke gjør noe før dere har blitt enige.. MEN skulle vel tro at det ikke var noe enormt problem..
Kamomille Skrevet 8. august 2007 #19 Skrevet 8. august 2007 hihi! Dette hadde jeg virkelig ikke giddet å bruke energi på! Dessuten; hvem er det som "eier" lekeplassen?? Er den inngjerdet med låst port slik at kun dere som har betalt kan bruke den????? Normalt er jo lekeplasse åpne for alle da med mindre de ligger inngjerdet på privat grunn!!
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 8. august 2007 #20 Skrevet 8. august 2007 hvis det er dere som har betalt for lekeplassen, er det vel opp til dere å bestemme hvem som skal få bruke den. blir det for mange da, er det ikke plass til alle, i tillegg til barna som bor i nabolaget, hadde jeg skjønt det. det finnes tross alt andre steder å leke. noen av dere her inne er så himla dramatiske. det går jo an å gi ett ok svar selv om man ikke er enig.
Gjest Skrevet 8. august 2007 #21 Skrevet 8. august 2007 Da er jeg og like "rampete" like ved oss ligger det ett område med villaer som er i sameie - utenfor hos de er det en kjempe stor lekeplass som sameiet har betalt. Der er vi å leker efter bhg tid med ungen vår...... Alle barna i området her leker der uansett om de bor i sameiet eller ikke . MEN - der har de satt opp lapp "til dere som benytter lekeplassen - vi önsker alle velkommen til å leke her - men respekter att det skal holdes rent og pent her !"
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 8. august 2007 #22 Skrevet 8. august 2007 hvis det er privatpersoner som har finansiert lekeplassen og den er til for nabolaget, skjønner jeg faktisk at hun reagerer litt.
Kamomille Skrevet 8. august 2007 #23 Skrevet 8. august 2007 uff; kan skje jeg må begynne å tenke på hvor jeg tar med barna for å leke:) Vi bruker ofte å gå tur til andre områder i byen og benytter andre lekeplasser enn den som er rett ved oss! Hender faktisk vi besøker lekeplassene til noen av de omliggende barnehagene og skolene i helgene også
Gjest Skrevet 8. august 2007 #24 Skrevet 8. august 2007 Kjøper man dyre leker putter man de i hagen. Regner med at lekeplassen ikke er på tomteplassen til noen så da blir det alle mans eie. Er man redd for at leker skal bri ødelagte så ikke putt de på offentlig plass.
Solsikken73 Skrevet 8. august 2007 #25 Skrevet 8. august 2007 Hei! Jeg forstår hovedinnlegger her. Vi har en flott lekeplass rett utenfor huset som alle i gaten har betalt. Ikke alle lekeplasser er på offentlig areal. Dette er en privat vei, og arealet lekeplassen er på er et fellesareale som gaten har sammen. Hadde nok irritert meg hvis en barnehage kom og lekte. Og hadde blitt enda mer irritert hvis min lille to åring ble fullstendig "overkjørt" av masse større barn som lekte på lekeplassen "vår". Selvfølgelig kan barn som går forbi komme å leke, det er bare koselig, men en barnehage????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå