Gå til innhold

Hva skal jeg si til venninna mi som har blitt gravid og er redd fordi

Anbefalte innlegg

Skrevet

hun drakk tre dager på rad for en mnd siden? Er jo ikke sikkert hun ble gravid før etterpå, men er jo så vanskelig å vite så tidlig.. Men hvis hun var det før hun drakk, hvor stor sjanse er det for at noe er galt da? Hun er helt fra seg og bare gråter og gråter...Synes så synd på henne..Noen tips til trøstende ord?

Skrevet

fosteret er bare et embryo på dette stadiet og er ikke kontaktet med mors blodomløp enda..så det går nok fint...:)

Skrevet

åh, stemmer det, embryoet har jo ikke kontakt med morens blod! Takk!:) Men når går det over til å bli foster? glemt det..

Skrevet

Som mammaen til marcus sier er det ingen kontakt med mors blod så tidlig, så da er det ikke farlig. Jeg drakk uten å vite at jeg var gravid, var da 3 uker på vei. Fortalte dette til legen og han sa at det skulle jeg ikke tenke på i det hele tatt. Be venninnen din tørke tårene :)

Skrevet

Det er ikke uvanlig at folk har festet før de vet om at de er gravide...

Vet om flere ,

og det er ingen av ungene deres som har tatt skade eller blitt født med FAS av det.

Skrevet

når det er blitt et foster er jeg ikke sikker på du...er det ikke når det er ca 3 mnd gammelt..?

Skrevet

Det er et embryo dei første åtte ukene.

Så kalles det foster etter det:-)

Skrevet

kontakt med mors blod skjer når fosteret er ca 7 uker gammelt (tror jeg) vet ikke om det da er snakk om 7 uker etter siste mens eller 7 uker etter befruktning. Uansett er det omtrent umulig at dette kan ha skadet fosteret. Selv om hun er langt på vei og fosteret allerede hadde fått kontakt med mors blod da hun drakk, er det svært lite sansynlig at det har gjort noe skade. alkoholikere føder jo barn, og det går jo noenlunde bra hos en del av dem også. og da er det folk som har drukket seg dritings hver dag hele svangerskapet.

Skrevet

Tror halve norges befolkning har vært utsatt for at mor drakk helt i starten før man vet at men er gravid....jeg gjorde også det med min første...

Går helt sikkert bra!

Skrevet

Går helt fint.

Drakk å før jeg viste det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...