Gå til innhold

Vil ikke ha noe særlig melk lenger...

Anbefalte innlegg

Gutten min på 6 mnd har fått mme hele veien. Vi begynte med grøt for 2 mnd siden. Når jeg nå skal gi han grøt og melk er det bare sutring og klaging hver gang. Han nekter å ta melk, og bare ser på meg og klager. Jeg vil jo ikke kutte ut melka enda, det er jo tross alt den viktigste næringskilden hans. Noen som har tips?? Blir fortvila når han ikke vil spise. Ikke gir han noe uttrykk for at han er sulten lenger heller. Blir nesten tvangsforing.... :(

Fortsetter under...

Hei, vet ikke om jeg har så mye tips, men jeg har også det samme problemet med gutten min. Han er snart 5,5 mnd, og surrer en masse med flasken nå. Han får grøt en gang om dagen, og det går greit, men hver gang han får flaske drikker han så lite at jeg er bekymret for vektoppgangen hans. Han får riktignok mm i tillegg, men jeg kan ikke helt se at produksjonen min plutselig skulle økt, sånn helt uten videre (ammer alltid før han får flaske). Han viser heller ikke noe særlig tegn til sult, men er stort sett blid og fornøyd. Hva med å prøve litt mer fast føde? Han trenger jo fortsatt melk, men kanskje du kan prøve å gi ham litt oftere? Gutten min vil ofte ha litt mer etter en liten stund. Han drikker først litt, så nekter han å ta mer, men hvis jeg venter en stund og bare lar flasken stå tar han gjerne litt til. Har kjøpt en sånn liten termo-pose som jeg trekker utenpå flasken, så holder den seg lunken (lar det gå maks en time fra jeg laget flasken til han får av den). Ellers er det vel lurt å stikke innom HS for å veie, øker han fint i vekt er det vel ikke så mye å bekymre seg for? Det kan jo hende at han bare er litt matlei for en periode. Etterhvert som han får mer fast føde vil jo behovet for melk bli mindre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...