Gå til innhold

Får vi drikke væske på oppvåkninga?

Anbefalte innlegg

Gruer meg til fastinga før ks. Blir så sur av å være sulten. Så lurer på når vi kan spise igjen: Er det først på barsel avdelinga? Kan vi i så fall drikke på oppvåkninga? Og er all drikke lov? Kan jeg f.eks ha med meg juice? Et par flasker ferskpresset Brämhultsjuice er jo nesten mettende i seg selv, hehe..

Fortsetter under...

Nei, skal ha spinal. Tror narkose bare er for hastesnitt....?

Regner med de bare tilbyr vann, så derfor jeg lurte på om jeg skulle være "smart" og pakke med meg litt gode ferskpressede juicer. For med en gang flytende næring (dvs vann) er tillatt burde jo juice være det og?

Ikke sikkert... vann er liksom noe annet tror jeg:) Men spør på føden før du skal inn! Juice er heller ikke så bra dersom du skal amme har jeg hørt...:/ Det går i morsmelka, og da blir den litt for sur visstnok. Men det kan sikkert også spørre om:/

Annonse

Hei. Jeg jobber på oppvåkning, og jeg vil ikke anbefale juice. Det er mye syre i juice, og litt hardt for magen rett etterpå for mange. Hvis du ikke vil ha vann, ta litt tynn saft først. Dersom dette går bra, og du ikke føler deg uvel eller kvalm etter en halvtimes tid så kan du kanskje prøve forsiktig med juice. Men det er ikke noe vi vanligvis anbefaler for fastende mager :-)

Hvis du har vært våken under snittet kan du både spise og drikke ganske snart. Drikke får du bare du spør om det:)

Det er jo viktig å drikke masse i etterkant av en operasjon for å få væskebalansen i kroppen til å normalisere seg igjen.

Jeg fikk både juice med isbiter og mat på overvåkningen:)

Det er nok veldig forskjellig fra hvor du er tror jeg,og hvem som jobber på oppvåkinga...for sist etter en lang fødsel som resulterte i hastesnitt,så var jeg kjempetørst da jeg lå på oppvåkinga. Men det eneste jeg fikk,var en våt svamp på en pinne å suge på...fy fa...det hjalp liksom ikke så veldig mye det...Fikk "kun" spinalbedøvelse. Dette her var på st.olavs...Fikk saft og ei halv brødskive da jeg kom inn på barsel avd. Kunne sikkert spist ti brødskiver men...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...