Gå til innhold

Fødsel eller KS

Anbefalte innlegg

Søstera mi (som har samme beinbygning som meg) skulle føde vanlig, men etter nesten to døgn med rier og et knukket halebein fant de ut at hun var for smal til å føde og måtte ta KS. Jeg spurte min lege, men hun sa vi må ta ultralyd rett før fødselen for å finne ut hva jeg skal. Hun sa jeg kunne bli bredere under svangerskapet... Hm... ?? Hadde vært greit å innstille seg på en ting.... Noen som er i samme situasjon...??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10030870-f%C3%B8dsel-eller-ks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Er ganske lita (150). Da jeg gikk gravid med vårt første barn var jeg på ul noen dager før termin der de prøvde å måle hodestr på barnet for å prøve å finne ut om jeg kunne føde vanlig. Fikk da beskjed om at jeg bare skulle prøve og gikk d ik så ble d ks. Fødselen begynte dagen etter at jeg hadde vært på ul og etter ca ett døgn med rier ble d ks på meg. Så denne gangen har jeg sagt at jeg vil ha planlagt ks, men må tilbake til en samtale i september. Regner med de skal prøve å overtale meg til å føde vanlig denne gangen også, men har ikke noe tro på at det kommer til å gå noe bedre denne gangen en forrige gang. Så vet ikke helt hva jeg skal innstille meg på jeg heller, men er nok litt mer innstilt på ks denne gangen.

Oi.. Er du og søstra di smale over hoftene da eller? Er ikke store jenta jeg heller (158) og jeg fødte vaginalt i fjor. Gikk kjempefint. Har planer om å gjøre det igjen.

Det hørtes vondt ut, å ikke få ut ungen uansett hvor mye du utvider deg med rier... Uff... :/

Hei Vibekkemor. Tror jeg kanskje svarte deg på samme innlegget på 2. trimester også, men husker ikke helt. Er en stund siden. Jeg er litt i samme situasjon siden gutten min ikke ville komme ut forrige gang og det endte med hastesnitt. Ettersom de glemte å ta røntgen av bekkenet mitt etter forrige fødsel skal de gjøre det denne gang på sykehuset. Har sett noen av dine tidligere innlegg og vet at du også skal føde på SUS. Jeg har fått vanvittig bra oppfølging derfra, og skal ta både røntgen og ekstra ultralyd i november (har termin i desember). På ultralyd skal de måle babyen og sjekke på røntgenbildene om bekkenet mitt er for smalt til at jeg kan føde normalt. Jeg ble henvist til SUS av legen min, så hvis du har litt fødselsangst eller lignenede, ville jeg bedt om en henvisning for å avklare om du skal føde normalt eller få planlagt keisersnitt.

Jeg skal i møte med spesialist for å avgjøre om jeg skal føde normalt (evt. bli satt i gang før tiden) eller ha planlagt keisersnitt. Forrige gang var jeg i full narkose og fikk ikke møte nurket før dagen etterpå.

Ta kontakt med en personlig melding eller noe hvis du har lyst til å bli kjent :-) Jeg bor også i Stavanger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...