Gå til innhold

Veldig utenfor tema, men noen som har erfaring med Hamstre her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen jeg kjenner, og ingen nettsider jeg har funnet kan gi meg svar på det jeg lurer på =( Så jeg tok sjangsen til å spørre her, siden det er så mange av oss og brått kan jo noen vite litt om hamstre =)

Og det er ikke sååå veldig utenfor tema da, for han er jo babyen min han også =P

Men spørsmålet mitt lyder følgende: Kan dverghamstre klatre i "rett opp og ned" rør, med riller/gripetak? Trives de med å klatre? (dersom du ønsker kan jeg vise bilde av buret, for at du/dere kan se om det egner seg for dverghamstre kan jeg legge ut det. Men ønsker respons først)

Kjøpte nemlig nytt hamsterbur til vår "lille" hamster i går (som er sånn vanlig hamster, ikke dverg) og han trives absolutt ikke i det buret. Så vi lurte på om vi skulle kjøpe en dverghamster å ha i det nye buret i steden, og la lille hårballen få tilbake sitt gamle. Er litt synd å la et bur til 1000lappen gå til spille liksom =/ + Sambo så et nydelig dverghamster han falt litt for i dyrebutikken i går =P

Skrevet

Hamstre klatrer masse. Hadde en da jeg var yngre. Vi hadde strietapet på veggen, han klatret rett opp i hjørnene (helt opp til taket). De kan dø hvis de faller fra 1 meter, så vi måtte passe på, men det var god trim :o)

Skrevet

Forresten (mimrer litt her) - så lagde vi en kasse hvor vi hadde jord - 10-15 cm og høy kant på kassa (bør være blomsterjord e.l og mener vi også stekte jorden først (200g i 10 min i ovnen for å drepe evnt baselusker).

Her slapp vi hamsteren nedi for å gi ham trim - han gravde helt vilt :o).

Den gangen lånte vi hamsterbok på biblioteket for å lære hva vi skulle gjøre :o)

Skrevet

Okey, men da satser jeg på at kanskje en annen hamster kan få gleden av buret vårt kravstore hamster ikke liker. Noe som er så synd, for det er mye mer å gjøre i det nye buret, det er større og har mer muligheter enn det gamle. Men, han får vel da skylde seg selv =P

Oi, skulle vært morro å prøvd ut det med kasse med jord. Men må man vaske hamsteren etterpå? Med tanke på masse jord i pelsen.

Skrevet

Vi vasket aldri. Han ble litt støvete (langhåret gullhamster) - men det forsvant av seg selv. Evnt går det an å børste litt :o) Jorda er jo tørr, så det fester seg ikke.

Lykke til med hamstrene :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...