Gå til innhold

Spørsmål om lap og Sykehuset i Haugesund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aaaarg, nå er jeg litt oppgitt og frustrert kjenner jeg, etter å i 2 (!!!) dager prøvd å nå frem på telefon til sykehuset i hgsd som jeg fikk beskjed fra i mai om at jeg skulle til for å få sjekket egglederne mine. Bare meg som har vært uheldig å oppleve damene som tar telefonen (de få gangene den blir tatt) som avfeiende og sure? Blir SÅ frustrert når jeg har ringt 53 ganger de siste to timene, og når jeg endelig kommer frem så må jeg ringe et annet nr (tror jeg kan alle internnumrene utenat nå), og når jeg ikke kommer frem dit etter ørtende forsøk så får jeg beskjed om at den jeg har fått beskjed om å ringe fortsatt er på ferie (ikke rart ingen tok telefonen).

Meeeen, jeg kom altså frem til slutt, og fikk egentlig ikke noen kjempelure svar i og med at personen som tydeligvis var Gud på dette området var på ferie. Gyn sendte henvisning 8. mai, og gav meg beskjed om at ventetiden var 2mnd + ferie (3mnd i mitt hode). Har ikke hørt et skvett siden 8. mai.

Da jeg oppgav fødselsnr til ei av damene som hjalp meg til slutt så fikk jeg beskjed om at jeg skulle inn til operasjon (??? legen snakket om spyling av eggledere, ingen kniv som skulle frem i den versjonen) i NOVEMBER!!! Det er et halvt år etter jeg var hos gyn, det. Bare littegrann (kjempe) skuffende da... Da mangler vi bare 3mnd på å ha prøvd i 2 år. Og det er ikke spyling jeg skal inn for, visstnok, men laparaskopi (eller hvordan det nå staves). Jaiks!! Noen som kan fortelle noe mer om det?

*utpust fra en litt sliten og lei prøver*

Skrevet

Uff da. Stakkars deg, forstår godt du er frustrert. Kanskje ventetiden på å sjekke om eggledene er åpne er på 3 mnd mens ventetiden på laparaskopi er lenger? Jeg syns likevel at en ventetid på 6 mnd er vel lenge.

Laparaskopi er kikkuhullskirurgi. Dvs de legger deg i narkose og lager et eller flere små snitt i magen din. Så setter de inn luft og et lite kamera. Da kan de undersøke livmoren og eggstokkene/eggledene. Du blir utskreven samme dag eller dagen etterpå.

Hvis du har mulighet å betale operasjonen selv så er det endel privatklinikker som gjør laparoskopi uten ventetid. Det er jo dessverre gansge så dyrt.

Skrevet

Tror jeg må ta en tlf til gynekologen min igjen og forhøre meg litt i og med at henvisningen min er sendt til fertilitetsavdelingen (hvor de utfører den type inngrep som jeg var blitt forespeilet), mens laparoskopien utføres på gynekologisk avdeling. Litt redd for om det kan ha skjedd en misforståelse noe sted. Hadde nok ikke "gledet meg" uansett type inngrep, men alltid skumlere med narkose og kniver, hehe...

Takk for svar forresten!!

Skrevet

Synd at det er så lang ventetid.

Jeg tok lap i Haugesund, men det var i 2002, så det er en stund siden.

De spylte gjennom egglederne også. Jeg synes de var flinke der, også etterpå, vi ble innsøkt til ICSI. De var ialefall raske å svare på tlf ol. da, det kan jo være ferietiden som gjør at servicen ikke er topp.

Jeg tror det er lurt å vente på timen der hvis dere evt. tenker på å ta videre behandling der (IVF/ICSI).

Jeg vet det er frustrerende når ting tar tid. Men det kan jo være at du blir tatt inn tidligere også, du kan jo ringe en gang til om en stund?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...