Gå til innhold

Aktiv sykmelding og ansvar

Anbefalte innlegg

Noen som har peiling på dette?

jeg er sykepleier, og aktivt sykemeldt. I akt.sykemld.avtalen jeg skreiv med arb.giver presiserte vi at jeg ikke skulle være med i stell, og at jeg ikke skulle brukes i konfliktsituasjoner med aggressive brukere.

Under punktet "arbeidstid" skreiv vi "vanlig arb.tid".

Og nå prøver arb.giver å presse meg til å gå ansvarsvakter, dvs at jeg er den eneste høgskoleutdanna på jobb i helga. At jeg skal ha det medisinske ansvaret, og f.eks ikke kan gå hjem pga det er jeg som bærer medisinnøklene...

Dette oppleves helt feil, for jeg mener jeg skal ha rett til å kunne gå hjem om jeg blir dårlig, dvs det må være en annen person som har ansvaret. Hadde egentlig trodd jeg skulle være der "på kjøtt og flesk", liksom...

Noen som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10027936-aktiv-sykmelding-og-ansvar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

har det litt på samme måte..arb.giver mener jeg skal være på jobb like mange timer som vanlig, bare gjøre "andre ting".skrevet plan over hva jeg skal gjøre-f.eks onsdag 23.8: forberede legevisitt, 6 timer..da er det jo ikke slik at jeg kan gå hjem om jeg blir sliten akkurat.virker som dette med aktiv sm blir praktisert veldig forskjellig!står jo ingenting på nav om hvor mange timer man skal være på jobb,på min arb er det slik, i hvert fall med meg at jeg skal være på jobb og gjøre andre ting i like mange timer som jeg er til vanlig."alle"sier de er slik at man kan komme og gå når man vil,men når man har konkrete oppgaver er det jo ikke like lett...skal til legen igjen om tre uker, da vil jeg be om full sm.føler at det blir litt feil slik det er nå!tror vi må høre med nav..ringe de:-) forhåpentligvis får man svar..mitt lokale navkontor var stengt i dag da jeg skulle ringe i dag-surt:-(