Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #1 Skrevet 7. august 2007 Åsså MÅ vannet være 37 grader? Eller kan eg bare ta med meg en flaske i vognen uten å måtte vann bade den? Null peiling!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #2 Skrevet 7. august 2007 ps, babyen er 3 mnd, vis det har noe å si
Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #3 Skrevet 7. august 2007 Jeg har gitt imsdahl.....min er 4 mnd. Lever i beste velgående. Ikke noe koking, bare vanlig romtemperert her.
Shabby Cheap Chic Skrevet 7. august 2007 #4 Skrevet 7. august 2007 På hs her jeg bor sa de at så lenge man har normalt reint vann i springen kan man bruke dette.. Jeg varmer ikke opp vannet til jentungen.. Men har det i en tutekopp så vannet blir romtemperert.. Hun er 4 måneder nå og har drikki vann fra springen siden hun var 2 måneder...
mamma >to gull Skrevet 7. august 2007 #5 Skrevet 7. august 2007 trodde man skulle koke jeg pga bakterier, men vet ikke. Aldri gitt han vann for han får kun MM og da trenger han ikke vann:-)
Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #6 Skrevet 7. august 2007 Gutten min begynte å få vann på tuteflaske fra imsdal da han var nesten 5 mnd. Han vil bare drikke vann fra den (vi hadde prøvd alt mulig annet), så når han ser flaska nå så gaper han høyt og smiler=D Jeg tror nok vann på flaske er ganske bra!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #7 Skrevet 7. august 2007 Vannet man kjøper på flaske er ikke sterilt, noe vannet blir når man koker det. Det går sikkert bra å gi rett fra springen i enkelte steder i norge, men andre steder innholder vannet i springen bakterier som ikke er så bra for små mager. Angående tempratur så går det bra så lenge det ikke er kaldt. Altså om vannet er romtemp så går det bra.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #8 Skrevet 7. august 2007 Jeg aaaaner ikke om vannet våres er reint da... Syntes det er så tungvindt å koke flasker koke vann hele dagen
Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #9 Skrevet 7. august 2007 Men vann på flaske skal jo være ganske rent? Så når babyen begynner å nærme seg et halvt år så må det vel være greit å gi dette? Å hvorfor MÅ det være romtemp. da? Gutten min vil ha kaldt vann.. Han har ikke tatt noe skade av det.. Bare lurer jeg asså, om jeg må slutte å gi han kaldt vann..
Anne-B. Skrevet 7. august 2007 #10 Skrevet 7. august 2007 Om han er vant det det, så er det vel greit, men tror de kan få magekrampe om det er for kaldt. Så på vinteren ville jeg ikke ha latt babyen drikke det iskaldt.
meg & to små vampyrer Skrevet 7. august 2007 #11 Skrevet 7. august 2007 Vi har gitt vår kaldt vann hele tida. Går bra og han elsker det. Kokte det fram til han var ca 6 mnd og etter det har han fått fra springen:) Han har fått flaskevann også av og til. Tutekopp er en hit nå som han er 11 mnd, men før klarte han ikke de så han fikk fra vanlig glass eller med teskje.
<3 + <3 + ? Skrevet 7. august 2007 #12 Skrevet 7. august 2007 Her sier HS at man skal enten koke vann fra springen eller gi "kjøpevann". Det trenger ikke kokes! Jeg har gitt gutten min vann fra springen også jeg (4,5mnd). Har god vannkvalitet her da (best i landet påstås det!). Passer bare på at det er helt kaldt når jeg tapper det så det ikke er med bakterier fra varmtvannstanken. Tror ikke det gjør noe nå som han putter alt mulig i munnen likevel.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 7. august 2007 #13 Skrevet 7. august 2007 Skaff deg en mikrosterilator for flaskene og vannkoker for vannet...da er det ikke særlig styr!:-)
Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #14 Skrevet 8. august 2007 En test for noen år siden viste at det var flere bakterier i mange typer flaskevann enn det var i springvann. Dette kan ha forandret seg siden testen ble gjort, men jeg tror ikke man kan regne med at flaskevann er "helt rent". (http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=6427897) Det varierer veldig hvor lenge man blir rådet til å koke vannet til de små - jeg har hørt både 3 mnd og 6 mnd fra mine helsesøstre. Men, når barna er blitt så store at de putter allting i munnen og slikker på gulvet og sånn kan det neppe spille noen rolle om vann er kokt eller ikke ihvertfall.
Kaja_07 Skrevet 8. august 2007 #15 Skrevet 8. august 2007 Vet at folk gjør mye forskjellig. Men det er anbefalt å ikke gi vann til babyer før de er 6 mnd... De klarer seg fint med morsmelk / MME...
Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #16 Skrevet 8. august 2007 Alle barn er jo forskjellige.. Så det er litt feil av deg å si at alle klarer seg fint med mm/mme.. For ALLE barn gjør ikke det asså.. Når babyen min bare var 2-3 mnd. så fikk jeg anbefalt av både hs og lege og gi han litt vann..
Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #17 Skrevet 8. august 2007 Det er ikke "vanlige" bakterier man er redd for når man koker vannet. Det er mage/tarm-bakterier som faktisk kan være livsfarlig for små babyer. E-koli, legionella osv.. Tenk på utbruddet i Bergen for en tid tilbake...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå