Gå til innhold

Så ble det fødsel i ambulansebåten...

diabetikermor

Anbefalte innlegg

Heisann! Nå har jeg fått babyen, en skjønn gutt på 3750 g og 51 cm. Som dere ser av overskrifta, var det litt hektisk.

Første rie kom 05.45 om morgenen, deretter gikk det svært fort. Etter en halvtimes tid var det svært kort mellom riene, og mannen min og jeg satt på kaia og venta på ambulansebåten. Da bestemte vi oss for å ringe og vekke søskenbarnet hans som var på besøk hjemme på øya, for hun er jordmor. Hun stilte opp og kom fykende på ca 5 min. Og bra var det, for det var hun som tok imot barnet et par minutter før vi kom fram til kaia i Ålesund, der jordmora fra sykehuset venta med ambulansebil. Klokka var 07.21 da, så det gikk svært fort, det hele. Vi ble litt "kjendiser" på sykehuset, alle vi var i kontakt med av personalet kommenterte det spesielle ved fødselssituasjonen. Det har ikke vært fødsler underveis i den båten før, så vi er historiske...

Når det gjelder diabetesen, så ble jeg jo ikke kobla til noe drypp, det var det jo ikke tid eller utstyr til. Det var like greit, synes jeg... Jeg fikk selvsagt heller ikke smertestillende, bortsett fra lystgass mens jeg ble sydd på sykehuset. Barnet hørte til på neonatalavdelingen i et døgn, men jeg fikk være sammen med ham så mye jeg ville, og han var også mye på besøk på barselavdelingen hos meg. Jeg er kjempefornøyd med sykehuset og personalet, de gjør en fin jobb.

Selv har jeg vært i fin form fra dag en, men blodsukkeret har vært vanskelig å regulere. Jeg trenger jo ikke noe insulin lenger, nesten... Har hatt følinger selv om blodsukkeret ikke er så lavt, også. Men det går seg vel til.

hilsen en glad, stolt, fornøyd, lettet

Fortsetter under...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...