Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #1 Skrevet 7. august 2007 Vi har 2 barn, en av de er litt vel lubben for aldern...grunnet et dårlig kosthold. For ofte pølser til middag for eksempel. Så for en stund siden ble vi enige om å legge om livsstilen ..for alles skyld. Han er 40+ og har absolutt ikke godt av å være overvektig (noe han er..180cm /105 kg) Nå viser det seg at han alikevel spiser sjokolade hver dag på jobb. Han mener at det er greit...og helt normalt (???) og at han skal fortsette med det. Er jeg helt tyrann og på jordet som mener at det er feil?
Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #2 Skrevet 7. august 2007 enig med deg jeg da. Når dere har blitt enige om å legge om kostholdet, for alles skyld (ikke minst barna!) og så smugspiser han sjokolade på jobb!? Det var ikke en del av dealen, og jeg hadde blitt rasende. men men, det er han som blir tjukkere, du mister lysten på ham, null sex osv....Det er ikke sikkert han synes er så moro. Du får gi ham det med teskje.
Gjest Skrevet 7. august 2007 #3 Skrevet 7. august 2007 Det blir jo for dumt å passe på en voksen mann også, synes jeg Om han vil bli overvektig så er det hans problem
Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #4 Skrevet 7. august 2007 Ja ikke sant? Han er så enig i at det er smart å leve sunt med tanke på hjerte/kar-sykommer...diabetes osv osv + at det er smart å la barna vokse opp i et hjem der hurtigmat, brus og godteri ikke er en del av hverdagen, men noe man koser seg med på lørdag eller ved spesielle anledninger. Jeg mener vi skylder våre barn å gjøre det vi kan for å ha god helse så lenge som mulig. Mannfolk!!!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 7. august 2007 #5 Skrevet 7. august 2007 Du kan ikke slanke partneren din. Det må han gjøre selv. Han vil være føyelig sammen med deg, men når han er alene vil han drite i alt dere har avtalt sagt og gjort.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #6 Skrevet 7. august 2007 Ja takk, jeg har skjønt det nå når han ikke skjønte hva jeg ble overrasket over..
Pysa Skrevet 7. august 2007 #7 Skrevet 7. august 2007 så lenge han ikke spiser foran barna, må han få bestemme selv. pass på at dere er aktive nok! ut og lek!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #8 Skrevet 7. august 2007 Målet er ikke å slanke han heller, det er å gi denne familien et riktig kosthold og forhold til mat.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 7. august 2007 #9 Skrevet 7. august 2007 Helt ærlig hadde jeg gjort det samme om gubben prøvde å slanke meg. Det får da være grenser for hva man skal finne seg i et forhold.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #10 Skrevet 7. august 2007 Så lenge han ikke spiser junk foran barna så er det ok at han driter i helsa si?
Pysa Skrevet 7. august 2007 #11 Skrevet 7. august 2007 da spiller det jo ingen rolle at han spiser sjokkis i smug. dessuten er det man spiser i smug ikke fetende.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 7. august 2007 #12 Skrevet 7. august 2007 Følg pysas råd. Sørg for å ikke ha noe godt hjemme, lag sunne og fornuftige middager og kom dere i bevegelse. Da vil ikke den sjokoladen han spiser på jobb gjøre så stor skade, med mindre det er snakk om flere hundre gram om dagen.
___ Skrevet 7. august 2007 #13 Skrevet 7. august 2007 Det hadde sikkert vært bedre for ham om han kunne latt være, men jeg synes du skal legge vekt på at dere har et sunt kosthold hjemme. Det er ikke lett å slutte med sjokolade hvis man er avhengi. Blir vel noe liknende å slutte å røyke. Man må i hvertfal gjøre det fordi man vil selv, ikke for å tekkes en partner. Du kan ikke slanke din samboer. Det må han gjøre selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå