Benta Skrevet 7. august 2007 #1 Del Skrevet 7. august 2007 Bare lurer på hvordan det går med deg vet du :-) Selv så har jeg kommet til uke 9 nå, sliter mye med å kunne slappe av, vi mistet jo uke 11 sist..... Men håper inderlig vi kommer oss velberget i mål denne gang. Har ny UL i morgen, så satser på å få senket skuldrene litt da. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10026915-jolanta-er-du-her/
♣jolanta♣ Skrevet 10. august 2007 #2 Del Skrevet 10. august 2007 Hei! Så koselig å høre fra deg da!! Jeg har ikke vært så aktiv på sidene i det siste - har vært mest inne på pm. Har tenkt på deg men ikke fått somla meg til å sende deg mld. Ja her vokser det også - i dag er jeg 10 + 5 og har vært på første ul. Der fikk vi se den lille som målte 4,41 cm og hjertet slo som bare det. Legen fikk den lille til å bevege på seg også - det var moro å se den liksom danse der inne. Fikk med oss 2 bilder. Hun sa at alt så helt fint ut og det var en god følelse. Nå føles det liksom litt mer virkelig at man har noe der inne. Håper for oss begge at alt skal gå bra- vi er jo temmelig likt da. Vi bestemte oss for å ta duo-test etter at vi var på genetisk veiledning. Tok ikke sjansen på forstervannsprøve da det er en abortrisiko der. Nå gjenstår bare ul før vi kan få svaret på denne testen. Den skal jeg ta om litt over 1 uke - svaret får vi noen dager etterpå. Da først tror jeg at jeg kan slappe mer av - det kverner i bakhodet må jeg innrømme. Nå har jo du også vært på ul - hvordan gikk det? Jeg krysser fingrene for deg!! Jeg har også fått jordmor som vi var hos første gang på mandag - kjempehyggelig var hun. Tror kanskje jeg kommer til å gå oftere hos henne enn hos fastlegen. Fastlegen er alltid så stressa og jeg føler hun ikke har helt tid til meg. Nå må jeg sjekke blodtrykk ofte regner jeg med, siden jeg har behandlig for høyt blodtrykk også før svangerskapet og går på medisiner. Jeg er også lettet over at jeg har fått fødeplass på Riksen siden vi har gått til behandling og utredning der. Hva med deg - hvor har du tenkt å søke fødeplass? For meg virker alt dette veldig fjernt, men siden det er så stor pågang på Riksen måtte man søke tidlig. Vi høres da!! Siden vi har ferie enda blir jeg nok ikke så veldig aktiv på sidene den nærmeste uken i allefall, men vi kan jo sende pm også. Masse lykke til. God klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10026915-jolanta-er-du-her/#findComment-10053466
Benta Skrevet 13. august 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 13. august 2007 Åh, så deilig å høre at alt er bra med deg og den lille!! Jeg får veldig god oppfølging denne gangen, så har jevnlige timer både hos lege, jordmor og gyn.avd. Herlig! Og vi har allerede fått sett den lille på skjermen 3 ganger, og det er like stor stas hver gang. Kjøleskapet er fullt av små bilder ;-) Vi har også søkt om time til fosterdiagnostikk, men er rimelig sikker på at vi ikke går for forstervannsprøve uten at resultatene viser tydelig avvik. Blir mest stas å få turen til Tromsø, se den lille på 3D UL, shoppe og spise god mat :-) Fødeplass er rimelig enkelt, vi bor i gokk (Kirkenes) og har sykehus her, og det finnes egentlig ikke alternativer. Kos deg videre i ferie, vi følges nok fremover! Stor klem fra Benta Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10026915-jolanta-er-du-her/#findComment-10081344
♣jolanta♣ Skrevet 18. august 2007 #4 Del Skrevet 18. august 2007 Hei! Så godt å høre at alt står bra til og at du får ekstra oppfølging. Jeg skal i allefall krysse fingrene for deg!!! Da vi var på Ullevål sykehus på info om fosterdiagnositikk sa hun at de aller fleste som hadde vært gjennom IVF tenkte den tanken ang. fostervannsprøve pga abortrisiko. For et par år siden hadde man ikke det valget om å kunne få duo-test, så noen fordeler skal man ha når man er seint ute også......he he. Nå er det kun 1 dag igjen av ferien - gleder meg ikke akkurat til å gå på jobben - hadde bare denne kvalmen gitt seg nå så hadde det vært litt lettere. Skal 2 ganger på sykehus denne uken - først på Riksen til poliklinikken på fødeavd. da jeg skal ha ekstra oppfølging pga blodtrykk og en nyresykdom. Dagen etter er det ul på Ullevål sykehus i forb. med duo-testen. Kan nok først få slappet enda mer av når svaret på den foreligger, selv om hun sa det var under 2 % sjanse for at det skulle være noe. Ja, det er stor forskjell på by og land når det gjelder fødetilbud - her er det ikke langt til noen av sykehusene ( kan velge mellom 3), mens andre steder er det milevis til nærmeste. Håper dere får time til forsterdiagnostikk snart da. God tur til Tromsø og kos dere. Så høres vi videre framover. Klemmer fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10026915-jolanta-er-du-her/#findComment-10126473
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå