Gå til innhold

Hva er beste rådet for å få opp melkeproduksjonen?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå fått barn nr 2. Alt har egentlig gått lettere denne gang, men sist strevde jeg i 2 mnd med amminga.

(gutten tok ikke puppen første mnd og så brukte jeg nesten en mnd til på å få full produksjon)

Denne gang har jeg hatt en helt annen start og gutten tar puppen. Strever litt med det innimellom, men det går. Problemet er å hekte han på i tilfelle.

Har noen ganger brukt nesten en time på dette, men det er egentlig ikke dette som er problemet mitt.. Det er antall ml.

Da jeg reiste fra sykehuset fikk jeg beskjed om å gi litt mme og veie på hs etter noen dager. Skulle gi veldig lite mme for de trodde jeg melka var iferd med å komme. Noe helsesøster bekreftet... Så skulle jeg bare amme å komme tilbake. Men i mellomtiden hadde jeg nesten begynt å få brystbetennelse og fikk ikke ut melk. Gutten sov mesteparten av den dagen (utslitt etter å hatt magevondt om natta) og jeg prøvde å pumpe meg uten hell.

Etter det datt produksjonen min kraftig ned, og fikk til slutt "reddet" meg fra å få brystbetennelse, men får ikke opp produksjonen så nå må jeg gi mme i tillegg igjen..

Blir så sliten. Ammer og pumper hele dagen nå. Og holder på å bli sprø..

Noen som har råd..

Jeg VIL amme..

Fortsetter under...

Jeg drikker ammete og spiser havregrynsgrøt med kanel, rosiner og litt honning. Det hjelper for meg. Drikker også mye vann/saft i løpet av en dag.

Har hatt samme problem som deg flere ganger. På grensen til brystbetennelse og melkeproduksjonen forsvinner nesten på det brystet. Min trøst er at den kommer tilbake etter noen dager med litt ekstra pumping, mat, dusj og masasje..

Lykke til

Du må amme/pumpe ofte...Men d gjør du visst allerede... Prøv å hold ut litt til, og se om det kommer seg, tar jo noen dager for kroppen å komme igang.

Skjønner godt at du er sliten, har du ingen mulighet for å få hvilt deg litt ila dagen? Viktig med hvile for god melkeproduksjon! Jeg forsøker alltid å legge med nedpå litt, om så med lillemor på magen. Hjelper veldig.

Også er det viktig å spise! Spis ofte, og godt. Ikke bare en gulrot, men skikkelige måltider. Kroppen din må ha energi for å få opp melkeproduksjonen.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...