Gå til innhold

Hvor tidlig kan man begynne å gi flaske?

Anbefalte innlegg

Begynner å få dreis på ammingen nå, etter tre uker med startvansker. Har gått til innkjøp av brystpumpe sånn at også pappaen kan få mate, men lurer på om bruk av flaske vil sette oss tilbake til start sånn ammeproblemmessig sett?

Ser at flere her har startet med flaske for så å prøve amming igjen etter noen uker - går dette bra for dere? For oss er planen å amme til vanlig, men ha mulighet til å gi flaske hvis jeg trenger en hel natts søvn av og til, eller skal noe. Blir så stressa av å vite at det bare er x antall timer igjen til neste amming at jeg ikke orker å finne på noe uten gutten...

Noen med erfaring?

Fortsetter under...

Første gang snuppa fikk mm via flaske var hun 2 dager gammel. Sykehuset rådet oss til å gi henne et par dager i uke så hun ikke "glemte" hvordan det var. Det har absolutt ikke ødelagt ammingen på noe måte her :) En stund når jeg prøvde å få ned produskjonen fikk hun flaske til annethvert måltid, da var hun ca 1 uke gammel. Nå er hun snart tre mnd og får vann på flaske på varme dager og et måltid innimellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...