Gå til innhold

Noen som har prøvd south beach-dietten?


Labbetøs

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er en varig kostholdsendring. Kutte ned på karbohydrater. Ikke alle karbohydrater nei, de skiller på gode og dårlige karbohydrater.

Først en to ukers streng kur (streng på hva du spiser, ikke at du skal spise lite) for å få systemet nullstilt og i gang, og så kostholdsendringen. I hovedtrekk skal man kutte poteter, ris, pasta og brød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to første ukene skal du spise bare et spesilt utvalg av ting. Dete r ganske myeforskjellig, men alt er ting som skal sette igang systemet og få kroppen til å hondtere karbohydratene på riktig måte. Potet osv skal man ikke spise da, men det skal man mest mulig droppe hele tiden etterpå også. I hvertfall til du er i trivselsvekta di. Etter det slutter du ikke, dette er permanent kostholdsendring. Men når du har den vekta du vil så er det litt mer romsligere hva du kan spise. Da kan du f eks spise av av de potet-osv tingene. Eller alle i små mengder. Helst minst mulig av dem hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar.Skal kikke nærmere på denne kuren.Liker ikkje heilt å skulle kutte ut all karbohydrater for alltid,er så glad i knekkebrød og slikt.Holder magen i så god form og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er det som er årsaken til at jeg valgte den. Den gir deg lov til å spise litt sjokolade og is og greier (ikke de to første ukene da), og slike ting gjør det mye enklere å holde seg til det. Det blir jo ikke mulig å holde seg til det varig dersom "alt" skal være forbudt.

Jeg har et par venninner som har begyndt på den, og de har rast ned i vekt begge to. Med et fortsatt forholdsvis normalt kosthold.

Den kaka vil jeg også ha en bit av.

 

I dag har vært min første dag på kuren.

Jeg har spist meg god og mett til fire måltider, og har snakset litt mellom. Det har ikke vært vanskelig i det hele tatt.

Fristelsen for snop osv er ikke like stor når jeg føler meg mett.

Og jeg er i den strenge delen av dietten nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lånte en bok av en venninne. Kjøpt på vanlig bokhandel.

Dær står det forklart hele dietten først, så en oversikt over ja-mat og nei-mat, så til slutt en masse oppskrifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...