Gå til innhold

salve mot strekkmerker?!

Gjest

Anbefalte innlegg

Detter er den BESTE strekkmerke oljen du noen gang vil finne oppskrif på:

Virgine coconut Oil (kaldpresset)

100 % cocoa butter

Vitamin-E olje

Cocoa butter er ganske fast og også coconut oil (om rom temperaturen er lav). Det jeg gjør er å ta et par t-skjeer av begge to og smelte det i varmebad (en liten krukke plassert i en større med glovarmt vann) og så mikser jeg inn e-vit oljen). Lukter nydelig! (NB! ikke nytt mikrobølgeovnen siden dette ødelegger alle gode aktive ingredienser og vitaminer)

alle disse ingredientsene trenger ekstra dypt inn i huden (og så er det ikke blandet med vann, mineralolje, parabener, fargestoff, parfyme og annet unyttig tull)

Tror nok alt dette kan finnest på helsekost (jeg bor i utlandet og har gode butikker å kjøpe dette på!)

Lykke til!

Fortsetter under...

Jeg er bare 19 uker, men har allerede bra mage. Tenkte det var greit å starte tidlig, så jeg smører med en mandelolje.. Fra kondomeriet faktisk..Hihi! Vet jo ikke om det fungerer, men det er verdt et forsøk syns nå jeg c",) Og så lukter den kjempegodt..mmm!

• 2 uker senere...

jeg bruker den kakao stiften fra body shop som er laget til det bruket.. Har brukt den en god stund nå, selv om ikke magen har begynt å komme før nå (21 + 5).

Har også hørt at strekkmerker er genetisk. Jeg la på meg en del kg temmelig raskt for noen år tilbake når jeg begynte på p-sprøyta.. Og da fikk jeg en del strekkmerker på låra bl.a.. Mamma fikk også en del strekkmerker når hun gikk på skolen.. Men hun fikk ingen under svangerskapet.. Så jeg vet ikke jeg..

Mulig ikke kremen funker, men da har jeg ihvertfall prøvd.. Hadde angret vettet av meg om jeg ikke hadde prøvd ihvertfall :)

• 2 måneder senere...

Annonse

go venninde av mamma har jobbet som hudpleier i mange herrens år...

hun sier at disse dyre kremene og oljene er bare tull...

hun har egen butikk der hun selger,men tar ikke inn slike produkter som er "spessielt" for dette en gang....

hun var på messe i usa,og han produsenten bak en av dem hadde utalt seg at i over 90% av tilfellene hadde ikke kremen hatt noen som helst innvirkning...og de få prosentene som faktisk ikke fikk så kunne det fort være p.g.a. at de aldri hadde villet fått det værken med eller uten....

men så lenge de tjener penger på at folk på død og liv ikke vil ha et eneste minne fra at de har hatt noen i magen så forsvinner ikke produktene heller....

er tross alt underhuden som sprekker...

ikke det hudlaget du smører inn

Det er vel ingenting som er garantert å hjelpe mot strekkmerker, men som min jordmor sa: Det er absolutt verdt et forsøk!

Selv bruker jeg jordnøttolje ( apotek ), som jeg smører på magen morgen og kveld. Hjelper mot kløen også..

Har ikke fått noen merker ennå (42 dager til termin), men man vet jo aldri....

Jeg har jobbet i "the body shop" tidligere, og der solgte vi noe som heter Cocoa butter stick til de som ønsket å forebygge strekkmerker. Fikk også veldig mange fornøyde tilbakemedlinger. Så nå når jeg selv er gravid har jeg kjøpt meg en selv. Den koster ca. 140 ,- og er relativt drøy. Gjør jo ihvertfall ingen skade å smøre på litt ekstra god fuktighet tenker nå jeg...

Jeg jobber selv i The Body Shop og har fått MASSE MASSEtilbakemeldinger på Cocoa Butter Stick mot strekkmerker.. Dette er et produkt UTEN tilsetning av vann, det smører utrolig og smelter ved hudkontakt. Anbefales på det sterkeste. Nå for tiden sliter endel butikker med at de er utsolgte for akkurat dette produktet, men da har vi Cocoa Body Butter og evt Shea Body Butter for de som reagerer på lukten som gode alternativer :-) Er selv hudpleier og mener klart at det er bedre å smøre noe enn ingenting. Viktig å holde elastiteten oppe gjennom svangerskapet :-) Lykke til jenter :-)

Det finnes ingen produkter - merk INGEN- som forhindrer at man får strekkmerker! Men man kan forebygge litt ved å smøre inn huden med gode kremer slik at den lettere skal kunne tåle strekkingen uten å briste.

Noen får strekkmerker, andre er heldige å slipper unna. Men ikke kjøp dyre kremer eller salver som sier at de skal forhindre at du får strekkmerker. Spenol eller A-krem er fullverdige kremer som kan forebygge disse fordømte strekene.

Annonse

er underhuden som sprekker....

ikke det hudlaget du smører!

min jordmor sa at eneste grunnen til at de anbefaler og smøre er for å få mer fuktihet i huden så den kanskje kan bli litt mer elastisk...

enten så får du strekkmerker eller så får du ikke...

du trenger ikke få under første graviditet,men under andre kan du da få...

finnes ingenting som kan hindre dem...

dette sier også flere hudleger..

vet ikke de hva de snakker om så vet ikke jeg

Kan virkelig ikke skjønne at noen skal bry seg om at andre kjøper dyre kremer eller ikke. La dem da få kjøpe akkurat det dem vil, dem finner selv ut om det virker eller ikke.

Vanlige leger vet da ikke hva dem snakker om innimellom, så hvorfor skulle hudleger det i alle tilfeller??

Hvis disse kremene ikke funker, som noen sier, så er det ingen kremer som funker. Så hva er vitsen da i å bruke dagkremer, nattkremer, kremer mot kviser, og alle slags kremer??

• 2 uker senere...

spør mordi og bestemordi eventuelt tanter om de fikk strekkmerker... fikk de det er sjansen for at du får det stor.. jeg har smurt som bare det men funket jo seff ikke... men det er bedre å si at man gjorde alt man kunne enn å gå rundt å angre på at man ikke smurte, så bare smør ivei!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...