Gå til innhold

ÅH SÅ DEILIG Å IKKE FØLE SEG SOM DEN ENESTE "SYKE" I VERDEN!

mamma til to skjønnel :-)

Anbefalte innlegg

Jeg oppdaget at det var noe som het siden for "kompliserte svangerskap" først i dag, og føler meg med EN gang hjemme!! Har drevet og kikket litt på terminklubber og trimester-sidene,men blir så frustrert over å lese at folk ikke har større problemer enn at de er lei av å tisse om natta! Forstå meg rett, alle har sin egen situasjon nærmest, men når man ikke har det helt greit, så er det godt å vite at man er flere!Noen som kjenner seg igjen!?

Jeg er i uke 13 med nr 2 når. Fikk en sønn etter å ha blitt satt i gang med alvorlig svangerskapsforgiftning i uke 37 for 16 mnd siden. På kontroll viser det seg nå at jeg har fått høyt blodtrykk ALLEREDE og er satt på Trandate. Jeg er jo da naturlig nok kjemperedd for ny forgiftning...Også skal jeg inn og måle gjennomstrømning i navlestreng og se på morkake...noen som vet om dette er standard ved høyt trykk...?Behøver det bety noe??

Takknemlig for alle tilbakemeldinger!! :-)

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei!

Det er ikke standar å måle blodgjennomstrømningen ved høyt blodtrykk, men det er absolutt standar ved preeklampsi og siden du hadde det i forrige svangerskap, må de hele tiden prøve å være på den sikre siden. Det er nok derfor du skal få den ultralyden hvor gjennomstrømningen blir målt (det er for å sjekke morkakens funksjon, da sv.forgiftning gir fare for infarkt i morkaken).

Jeg hadde selv sv.forgiftning fra uke 26-32. Lå da inne på sykehuset hele tiden og vi sjekket ofte blodgjennomstrømningen.

Dette kan gå aldeles fint, vær glad for at du får god oppfølging! Det er farligst for de mødrene som går rundt uten å vite at de er syke.

Kan jeg spørre deg om noe? Når gikk BT ditt ned og når forsvant proteinene etter fødselen?

Jeg fødte for to mnd siden og har fortsatt 2 + proteiner og høyt blodtrykk.

Jeg hadde veldig høyt blodtrykk og var innlagt som pasient i to uker etter fødsel, og var utskrevet "på eget ansvar" med forhøyet trykk en uke til da jeg bodde på barselhotellet og ventet på sønnen min. Så totalt tre uker slet jeg med blodtrykket. To måneder syntes jeg hørtes lenge - og slitsomt - ut. Har lest et sted at "det kan noen ganger ta noen uker før det stabiliserer seg"; men vet ikke hva de mener med "noen uker"...jeg regner med du går til kontroller for dette..? lykke til videre.

Heisann,

Tenkte jeg måtte svare på dette. Jeg fikk også sv.forgiftning i forrige svangerskap, og det tok meg 8 måneder før blodtrykket var nede til det normale igjen!! Legen vurderte å sette meg på medisiner, men heldigvis gikk trykket ned av seg selv - men som sagt, det tok sin tid...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...