Gå til innhold

Vogn for oss med vinterbarn..?

Anbefalte innlegg

Vi er visst litt sent ute med vogngreiene, og skjønner at det virkelig tar litt tid å sette seg inn i dette!

Ser at veldig mange her inne har kjøpt Emmaljunga og Simo. Ser at deres modeller har god plass for vinterbarn. De er superdyre da, men masse kvalitet ser det ut til!

Har sett litt på Finn for å se om noen av dem skulle være til salgs. Men, det er mye Quinny og Teutonia... Kan det være fordi folk er så fornøyde med Simo og Emmljunga at de beholder eller selger til kjente som fortjener god vogn? Synes Teutonia-vognene er så lave...

Huff, jeg er forvirra.

Kanskje noen kan hjelpe?

-Vi bor i 2etasje på Sagene i oslo, kan ikke ha vogna nede i gangen, men plass i leiligheten/bod i kjelleren, må uansett bæres en etasje opp/ned.

- Må ta buss. Praktisk med 3hjuling? men, er de gode nok på snø og is?

- Så er det det med plass til et voksende barn gjennom vinteren..

- Har ikke bil..

- Vil gjerne at håndtaket kan reguleres..

Langt innlegg, sorry, men jeg begynner å bli litt stressa! :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10024102-vogn-for-oss-med-vinterbarn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor også i bygård i Oslo og venter barn i november.

Vi har bestemt oss for trehjulingen Urban Jungle fra OneTreeHill, forhandles hos Fru Lyng. Har fått den anbefalt av to andre venninner som også bor urbant. Den skal være lett å håndtere samt lett i vekt og man kan velge om man vil låse forhjulet. Bagen er ikke så veldig stor, men det var ikke noe problem for mine venninner, de sa at barnet nokså tidlig ønsket å sitte i sportsdelen.

Du kan gå innom Fru Lyng og "prøvekjøre" i butikken.

Jeg hadde simo kombi forrige gang og skal ha samme nå. Veldig fornøyd. Jeg bodde i byen forrige gang. Den er litt større enn noen av de andre vognene,men veldig god fjæring og god å kjøre. I tillegg er det god plass i baggen som du evnt kan bære lett med deg opp i leiligheten om nødvendig. Sportsdelen er også fin. Man flytter da bare sportsdelen et hakk ned og snur den, dermed blir den lavere og ser ut som en sportsvogn. Gode gamle simo er veldig bar den :)

Annonse

Kjøpte emmaljunga kombivogn sist og var kjempefornøyd! Var hele 80 cm i innermål på den. Lillegutt ble født på juli og vi brukte den til ca mai året etter med dunpose oppi. God plass, enda lillegutt var over 5 kg da han ble født :-)

Takk for svar! har vært en runde i dag, og sett på både OTH og TFK. Tror det blir TFK. Bagen er litt større, og så liker mannen skivebremsen :) falt for den jeg å:)

så det blir nok TFK på oss!! :)

phu! godt å ha bestemt seg!

Vi også får vinterbarn, og vi har bestilt TFK Twist, på babyjungle.nl... sparte 3000,- på å kjøpe vogn der!!

Har hørt at 3-hjul er best på vinterføre. Og Tfk'n er enkel å legge sammen og har bærebånd så du enkelt kan ta med deg understellet opp i 2 etg. Bagen bæres ved kalasjen slik at man har bagen er nære gulvet hvis man skulle være uheldig og miste den. Og pga håndtak i kalsjen så er det mer stabil ved bæring.

Håndtak reguleres og bagen i Tfk vogna er lun,stor og romslig!

Gå på babyjungle.nl og se på 3 hjulinger. Der er tfk og oth vognene iallefall.

Lykke til!

Jeg hadde simo bagvogn til gutten som ble i september. Kjempefornøyd med den:) God plass til lun og varm skinnpose. Så den skal lillegutt også bruke.

Har også en teutonia. Den er så dritt at jeg kan ikke få sagt det. Alt er blir skjevt på den vogna. Dyr var den også:(

Annonse

Vi kjøpte quinny freestyle med sportsvogndel til sønnen vår da han var ca 18 mnd, pga at simo vogna vår "kollapset".. har vært utroooolig fornøyd med den!! så nå når nr to er på vei, kjøpte vi bare bag til den vogna hos lillemille.com!superpraktisk og lett å bære! quinny ble forresten best i test i foreldre og barn også!

Ellers anbefaler jeg lillemille veldig varmt! fikk bagen bare fire dager etter at vi hadde bestilt den på nett!! og så er det billig der!! supert..

ps: sportsvogndelen kan man ha både forover og bakovervendt,alt etter hva man ønsker..

Vel, da har jeg bestilt TFK joggster twist med hardbag og to regntrekk + soltrekk på babyjungle.nl. snakket med dem på forhånd, virker som bra greier! dessuten sparer vi faktisk 3000,- når vi kjøpt stelleveske der også. riktignok en fra OTH, men det er ikke merket som er viktig:)

Å spare 3000,- tilogmed når det er inkludert toll inn i norge, så synes jeg det er utrolig bra!

Gleder meg til å få den!! :)

• 2 uker senere...

Vi har kjøpt oss Easywalker SKY. Bagen er like stor som tfk, men vognen er mye lettere og har derfor bedre trillekomfort. Også mye enklere å bære ut og inn av bil. Har også hørt at hjulene på TFK ikke skal brukes i terreng. Easywalker har gode offroad hjul som også triller i terreng. Framhjulet er større og det blir bedre å trille.

Easywalker hadde også reisebag som beskytter vognen under flytur. Og det er genialt for Norwegian erstatter ikke vogner lengre.

Vi har sett på flere trehjulinger, men kom fram til at Easywalker var den beste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...