mamma-til-2-jenter Skrevet 7. august 2007 #1 Skrevet 7. august 2007 Vi har nettopp fått oss ny komfyr med keramisk platetopp. Jeg driver og lager lasagne, og stekte/kokte kjøttsausen på den ene plata. Da jeg tok av plata så jeg at det var merker i plata. Ikke riper eller noe, men fargeforskjeller/flekker, hvis noen skjønner hva jeg mener. Jeg er så redd for å bruke noe "gæærnt", så jeg prøvde bare å tørke det vekk med en klut med rent vann, men det gikk ikke bort da iallfall. Er dette vanlig, hva er det?
Tante_Sofie Skrevet 7. august 2007 #2 Skrevet 7. august 2007 Hei, Fikk du med en slik skrape dings, og evt noe såpe? Jeg fikk med begge deler... Min ovn er nå 10 år gammel og ser like fin ut. Får kjøpt spesialmiddel på butikken, evt kan Jif benyttes..., men spesial middelet legger igjen en film på som beskytter overflaten. Hvis du bruker Jif gjør som følger: Ta litt Jif på ovnen, smør det ut med tørkepapir slik at det blir hvitt, tørk med papir til det hvite er borte. Jeg tørker none ganger over med en såpefri våt klut og deretter tørker av fuktigheten med papir. Funker bra her!!
flashdancepants Skrevet 7. august 2007 #3 Skrevet 7. august 2007 Bruker stort sett bare vann og mikrofiberklut. Du må ta i litt på flekker som er litt eldre, og da bruker jeg gjerne spesialmiddel. Men mikrofiber er altså genialt!
* 5 om dagen * Skrevet 7. august 2007 #4 Skrevet 7. august 2007 Ikke bruk jif.... kjøp en skrape, spør i en butikk de selger sånne komfyrer, så får du både skrapa, og det middelet. kjeramikrens.
It's all about me Skrevet 7. august 2007 #5 Skrevet 7. august 2007 Jeg vasker bare bort det verste først med Jif universal (det er viktig at det brukes vaskemiddel uten slipemiddler) Så polerer jeg over med Mr Muscle for keramiske topper. Ev. fasbrente flekker skraper jeg først løs med spesialskrape.
tuninna ♥ 2pp Skrevet 7. august 2007 #6 Skrevet 7. august 2007 Min komfyr skal man IKKE bruke vann på. Kun middel for kjeramiske topper. Bruker mr muscel for kjeramiske komfyrer jeg. Skraper først. Rart du ikke fikk med skrape. Hvis du får sånne innbrente flekker som ikke går vekk, la middelet ligge på ganske lenge før du tørker av, da går alt vekk sånn halvtime feks
mamma-til-2-jenter Skrevet 7. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 7. august 2007 Ikke bruke vann på???? Hvorfor ikke det? Herlighet, begynner å angre på at jeg ikke kjøpte med vanlige kokeplater. Jeg har fått med skrape, men disse flekkene ser det ut som sitter nede i keramikken. Jeg kan ikke kjenne de når jeg tar på plata. Lyse "flekker". Ingen som skjønner hva jeg mener?
tuninna ♥ 2pp Skrevet 7. august 2007 #8 Skrevet 7. august 2007 Fordi det ødelegger emaljen eller noe sånt. Det stod på bruksanvisningen Bare la kjeramisk middel ligge på lenge som jeg sa, så blir de flekkene borte. de sitter bare litt dypt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå