Gå til innhold

Kan jeg bruke solkrem i uke 6-8?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er paa ferie i Kreta, og lurer paa om det er ok aa bruke solfaktor i disse ukene? Det inneholder mange kjemikalier.

Lurer ogsaa paa, det er vanskelig aa unngaa all mat, har spist biff som var litt blodig og har helt panikk med tanke paa toxoplasmose. Naar kan jeg teste meg?

Igaar fikk jeg pizza med blaamuggos, og kom paa i natt at det er fare for noe der ogsaa.

Koser meg, men skal bli gaatt aa komme hjemm om 10 dager :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk solkrem.

Nei, du har mest sannsynlig IKKE fått taxoplasmose.....

Kos deg på ferie! :)

Skrevet

Bruk solkrem du, det er ikke skadelig for fosteret. Du har også tynnere hud nå som du er gravid og trenger sikkert derfor noe høyere solfaktor enn normalt! Smør deg inn og nyt solen! =)

Skrevet

Hei.

Bare vær forsiktig med alle villkattene som er der nede.Legen her anbefalte ikke kreta som reisemål hvis en var gravid pga toxoplasmose smitte fra kattene.

Kos deg på ferien :-D

Min spire ble laget på Kreta i mai :-D he he

Skrevet

Min lege sa at det var så sjelden å få toxoplasmose, at om jeg hadde fått det etter sydentur, så hadde han måttet ringe rundt i landet for å finne ut hva man skal gjøre med det, for det hadde han aldri vært borti! Og mannen er sikkert 55 år og har vært lege i en evighet :) Det går nok bra! Og solkrem kan du bruke!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...