Gå til innhold

Navn på den lille.. før/etter fødsel?

Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg tenker at vi må se han før vi bestemmer hva han skal hete. har mange altrnativ, men ingen konkrete enno..

det går litt på at han skal ha navnet resten av livet, og viss han er en staut og stor gutt, kan han ikke hete hans.

du ser heller ikke for deg en liten spinkel gutt som heter bjørnar..

eksempelvis..

men det er vårt valg. har ei liste på 10 navn hver, men mine favoritter er:

Iver

gløer

haaken

snorre

brage..

norrøne navn alle sammen.

Hans i mine øyne er nettopp en staut kar jeg da.. hehe!

Gløer og Haaken har jeg aldri hørt før, så det var nytt.

spennende navn, og veldig uvanlig ;') det liker jeg!

Hadde det vært en jente i magen min skulle hun hett: Yasmin eller Niqole. Så da blir det garantert et av de to hvis neste blir jente!

(har planlagt fremtiden allerede, hehe skal ihvertfall ha tr små)

Annonse

Det kan jo være fint å ha noen forslag til navn før den lille kommer, så man kan se hvilket av navnene som passer best til den lille. Det hender jo at man har funnet et navn som ikke passer:/

Selv venter vi med navn til den lille kommer, men vi har jo et par forslag klare allerede:)

• 2 uker senere...

Bestemte igrunn navn før hun kom ut... Da skulle hun helt 100% sikkert hete Emilia Sofie... Ombestemte meg da hun ble født, og hun ble hetende Emilia Kristine en liten stund... Så var jeg bare HELT sikker på at Amilia Sofie var det hun skulle hete....

Men så passet hun ikke til det heller! Jeg fant ut at hun måtte få et navn ganske snart, og endte egentlig ganske tilfeldig opp med det navnet hun fikk... Det er ikke et av mine yndlingsnavn, og jeg ville ikke gitt henne navnet nå... Men det er jo i hvert fall et navn som funker greit på de fleste språk og som er helt greit;-) Hun kunne vel ikke hett noe annet nå...

SÅ, selv om jeg trodde jeg hadde bestemt meg, hadde jeg jammen ikke det!

Annonse

alt har jo med hva man asosierer nevnet med. jeg kunne aldri ha valgt ett jentenavn som jeg venter ei "gangstertøs" heter, eller hora nede på hjørnet..

Ravn er ett kjempe fint navn, men det er også en fugl.. kan lett bli mobbet da.

synes alle arvanavn er spesielle. tenkte litt på Bjørn(etter oldefaren til gutten), for man kan kun kalle noen opp etter det navnet nå, ikke bare kalle gutten det..

har vist blitt ett ofisiellt etternavn eller noe..

• 3 uker senere...

selv om det er tidlig har jeg jo tenkt mine tanker, men pappan er ikke egentlig enig i noe, synes det er for spesielle navn: Marielle, eller Jenny om det er jente. også tenker jeg Cornelius etter min tippoldefar om det er gutt. far synes jenny kan gå.. men de to andre er uaktuelle, siden de er 'rare' men han kommer nå ikke opp med noe selv, så...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...