Gå til innhold

Hvordan ta best vare på en aloe vera plante?

Anbefalte innlegg

Fikk en sånn av ei veninne, men hun hadde plantet den om, så den står direkte i ei potte og dermed ingen instruksjoner for stell/vanning/lys osv.

Har ikke direkte grønne fingre kan du si - noen som vet hvordan den trives best? Har hatt den stående på badet til nå. Den har vokst, men synes den begynner å "gulne litt".... Tåler de direkte sollys i lange perioder? Mye vann eller tørke ut?

Noen med tips til meg??

Fortsetter under...

Oi, hehe - kanskje ikke rart min begynner å gulne... har fått svært lite sollys, og sikkert blitt vannet en del minst en gang pr uke....

Takk for tipset - nå tror jeg den skal få kose seg i kjøkkenvinduet i sola, og tørke litt skikkelig ut før jeg pøser på med vann igjen =)

Jeg pleier å flytte litt rundt på mine aloe veraer, har en erfaring med at hvis de blir stående for lenge i vinduskarmen begynner de også å bli gule! Så jeg lar dem få ca 1 uke på hvert sted, jeg, litt i vinduskarmen, litt på stuebordet osv... Også hender det at de får litt blomsternæring da. :-)

Er ikke så flink med blomster sånn generelt, så det meste jeg har gulner etterhvert :s

Bortsett fra aloe veraen min! Den står mye i sola og får sjelden vann, og det passer jo meg og planten perfekt siden de andre plantene mine som regel dør av tørke og for mye sollys

Annonse

Det er en meget takknemlig plante :-)

Jeg er skikkelig dårlig på å vanne inneplanter. Fikk en avlegger av min mor. Den har står i vinduet mot nord og får en sjelden gang litt vann. Den har blitt så tett og fin! Mye finere en modern's...så det er tydelig at den liker å bli litt "misshandlet"...

Har samme erfaring med orkideer forresten :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...