Kanutte og prinsen Skrevet 7. august 2007 #1 Skrevet 7. august 2007 Fikk en sånn av ei veninne, men hun hadde plantet den om, så den står direkte i ei potte og dermed ingen instruksjoner for stell/vanning/lys osv. Har ikke direkte grønne fingre kan du si - noen som vet hvordan den trives best? Har hatt den stående på badet til nå. Den har vokst, men synes den begynner å "gulne litt".... Tåler de direkte sollys i lange perioder? Mye vann eller tørke ut? Noen med tips til meg??
Kiwi med maispire Skrevet 7. august 2007 #2 Skrevet 7. august 2007 mine står i sola, får vann en gang i måneden(ikke så mye men en halv-en dl) s¨tår at det er sånn det skal være, og alle mine 3 lever i beste velgående:)
Kanutte og prinsen Skrevet 7. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. august 2007 Oi, hehe - kanskje ikke rart min begynner å gulne... har fått svært lite sollys, og sikkert blitt vannet en del minst en gang pr uke.... Takk for tipset - nå tror jeg den skal få kose seg i kjøkkenvinduet i sola, og tørke litt skikkelig ut før jeg pøser på med vann igjen =)
Gjest Skrevet 7. august 2007 #4 Skrevet 7. august 2007 Jeg pleier å flytte litt rundt på mine aloe veraer, har en erfaring med at hvis de blir stående for lenge i vinduskarmen begynner de også å bli gule! Så jeg lar dem få ca 1 uke på hvert sted, jeg, litt i vinduskarmen, litt på stuebordet osv... Også hender det at de får litt blomsternæring da. :-)
Anne-B. Skrevet 7. august 2007 #5 Skrevet 7. august 2007 Min står nå bare her oppe på ei bokhylle, husker ikke om jeg har vanna den siden vi kom hjem fra ferie. I så fall er det 2-3 mnd siden den fikk vann. Vokst seg stor og fin Skal ikke stå i direkte sollys, nei..
Gjest Skrevet 7. august 2007 #6 Skrevet 7. august 2007 Er ikke så flink med blomster sånn generelt, så det meste jeg har gulner etterhvert :s Bortsett fra aloe veraen min! Den står mye i sola og får sjelden vann, og det passer jo meg og planten perfekt siden de andre plantene mine som regel dør av tørke og for mye sollys
kaur *har født!* Skrevet 7. august 2007 #7 Skrevet 7. august 2007 Det er en meget takknemlig plante :-) Jeg er skikkelig dårlig på å vanne inneplanter. Fikk en avlegger av min mor. Den har står i vinduet mot nord og får en sjelden gang litt vann. Den har blitt så tett og fin! Mye finere en modern's...så det er tydelig at den liker å bli litt "misshandlet"... Har samme erfaring med orkideer forresten :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå