Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #1 Skrevet 7. august 2007 Må reise. bryllup. Er en 8 uker gammel baby for liten å ta med til Spania. Er jo sivilsert plass da...men hvordan er leger der nede?
Jeg vil hete anonym!!! Skrevet 7. august 2007 #2 Skrevet 7. august 2007 Spania er bra sted å dra...men ville aldri dratt dit midt på sommeren pga. uutoldelig varmt der akkurat nå...spesielt om for små babyer, babyer generelt. Men å reise til Spania utenom sesongen går kjempe fint. Vet hvertfall med Gran Canaria at de har norske legeer der. Uansett spank eller norsk lege, Spania er kjent for gode sykehus og dyktige leger. Men ville som sagt ikke reist dit om sommeren.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #3 Skrevet 7. august 2007 reiser 5 september....for varmt da og?
Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #4 Skrevet 7. august 2007 Litt usikker, men bedre med september enn juli og august! Bare vær forberedt på at det kan være veldig varmt. Så du kan trygt la være å pakke ned så mye klær... bare sørg for at babyen din evt. ligger naken eller kun i bleie (sikkert litt klamt på det aller varmeste), en god parasoll og litt bris...Kan fort bli utrolig hett nede i vogna selv i skyggen. Ville ringt helsestasjonen. Der får du nok gode råd også.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #5 Skrevet 7. august 2007 ville bare si at trur ikke legene der nede er helt bra, eller kan jo hende de har skjerpet seg, men ei jeg kjenner var nede på tenerife for noen år siden. Hun var da gravid med tvillinger, og fikk prematur-rier. Tvillingene døde (kanskje ikke legenes feil da, vet ikke) men hun ble også ødelagt nedentil fordi de ikke var noe flinke der nede hun er steril i dag, måtte fjerne hele greien der nede da hun kom hjem til norge... Så nå kan hun ikke få barn... Ikke moro å tenke på det..
lisje marthemora Skrevet 7. august 2007 #6 Skrevet 7. august 2007 5 september er sikkert ikke noe problem. Har selv familie i malaga, men ville ikke reist ditt ned i juli/august for da er det for varmt. Legene der er vel det same som her i norge, vi har vert heldig og truffet norsk og svensktalende leger der. Om dere skal til noen som bor der fast kan sikkert de anbefale noen. Men jeg vil anbefale privatpraktiserende leger framfor det komunale legesenteret der.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #7 Skrevet 7. august 2007 Ang leger i Spania: jeg har en alvorlig hjertesyk nevø på 4 år. Det landet legene hans på rikshospiatlet i Oslo sier de trygt kan reise på ferie til er nettopp SPANIA.....
Herkules Skrevet 7. august 2007 #8 Skrevet 7. august 2007 Det går så bra! Vi reiste til spania med gutt på 10 uker dro ca 1 mnd senere, men godt og varmt. Barnet tilpasser seg ofte varmen bra og i spanske murhus er det ofte svalere enn i norske hjem (når det er varmt ute også) Vi hadde ikke med lammeskinn, men tok det med da vi reiste i april fordi det regulerer varmen bra. Vi var mye inne med gutten da han var 10 mndr. Husk at norske dypvogner/hardbager kan bli varme i sydligere strøk. Skjeldent man ser en baby i bag i Spania. For øvrig har jeg vært på legevakta ikke mindre enn 3 ganger i Spania, men aldri med barn. Språket var et problem, men de er flinke leger. Velg å gå privat og skjekk med reisebyråer om du ønsker å finne norsk eller engelsktalende leger HUSK HELSEKORT da får du gratis hjelp (fås hos NAV) Ikke hør på skrekkhistorier det er somregel unntakene God tur!!
teila Skrevet 7. august 2007 #9 Skrevet 7. august 2007 Heisann, jeg skrev og spurte om det samme i går (men for oss ville sneipen vært 7 uker..) Ringte HS i dag og fikk beskjed om å ringe smittevernkontoret. De sa at de ikke anbefalte å reise så tidlig fordi - liten motstandskraft - mye meslinger ute og flyr i Europa for tiden - har ikke fått noen vaksiner ennå - det kan være vanskelig å kommunisere med spansk helsepersonell om en ikke kan spansk sjøl. Vi bestemte oss for ikke å dra på grunnlag av dette. Men de var altså slett ikke kategoriske og sa at ting var også avhengig av hvor lenge man var der, hvem man var sammen med og om man hadde tilgang på gode kokemuligheter osv (gjaldt vel kanskje bare meg siden jeg bruker tillegg også) Ring ditt lokale smittevern/vaksinasjonskontor og slå av en prat :-)
Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #10 Skrevet 7. august 2007 Vi reiste to uker til Grand Canaria 4.Juli i år. da var snuppa ca 8 uker. (født 18.Mai) Det gikk strålede. Spurte både jordmor og helsesøster før vi reiste. og begge sa at det ville gå greit. Nå fullammer jeg, så det hadde kanskje litt med saken å gjøre. Snuppa hadde ingen problemer med varmen. Nå er jo temperaturen der nede omtrent som norsske sommer temperatuer. Vi hadde ingen problemer der nede. Var i to uker. Vi hadde body på hele tiden. Dette pga at vi opplevde at hvis hun bare hadde på seg bleie og vi skulle løfte på hun så ble det veldig klamt med hud mot hud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå