el destino Skrevet 7. august 2007 #1 Skrevet 7. august 2007 Hola Noen som er gravide i Mexico?? Jeg er for tiden i Spania og jobber pga min jobb situasjon men skal hjem til Norge og føde. Deretter retur til Mexico med barnet ut på ny året:-) Mistet tidligere ett barn i Mexico når jeg var20 uker på vei men denne gangen ser det ut til å gå bra. Lille prinsessen der inne elsker og holde mamma våken sent på kvelden når mamma er sliten etter en lang dag på jobben. Har termin 11.Desember. Morsomt om noen andre skal ha ett norsk/mexicansk barn. Det er jo store forskjeller mht barneoppdragelse, fødsel, svangerskap og mye annet mellom disse to kulturene.
Ludoline Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 Hola! Vi bodde et halvt år Mexico i fjor, men vi bor dessverre ikke i Mexico nå. Jeg er imidlertid gift med en meksikaner og barnet vårt blir også norsk/mexicansk. Så det blir nok en del turer til Mexico fremover, for å vise frem den lille til slekt og venner der nede. Hvor bor dere i Mexico, DF? Har forresten termin 26 desember selv.
el destino Skrevet 16. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. august 2007 Hei Jeg er nå i Spania pga jobben. Men reiser hjem til norge i midten av september og skal føde der. Har termin 11 desember med en liten jente. Min kjære bor i Jalisco så sjansen at det er der vi endelig bosetter oss er stor. Jeg vil aller helst bo i Guadalajara i utkanten og han får også mer og mer lyst på det nå:-) Vi håper han kommer til Norge til desember. Neimen er det lett og være så langt borte fra hverandre i denne tiden....idag har vært en spesielt ille dag. Hvorfor??? Ikke vet jeg men men så blir det vel fremover. Blir det jente eller gutt på dere da?
Ludoline Skrevet 22. august 2007 #4 Skrevet 22. august 2007 Hei igjen, Skjønner veldig godt at det ikke er lett å være borte fra hverandre i en så spesiell tid som graviditeten jo er. Heldigvis gjør internett, skype, webcam og alt dette avstanden litt mindre, men det er allikevel ingenting i forhold til å ha kjæresten sin der.. Det blir kanskje litt lettere når du er tilbake i Norge, med familien rundt deg? Når har du tenkt å ta babyen med deg for å flytte tilbake til Mexico? Guadalajara har jeg hørt skal være en kjempefin by, men jeg har ikke vært der selv enda. Vi bodde i Mexico City når vi var der. Kjæresten er fra Oaxaca. Ellers venter vi en liten jente, vi også! Synd vi ikke vil være i Mexico i nærmeste fremtid da det kunne vært kjempemorsomt og treffes med de små babyene!
el destino Skrevet 23. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 23. august 2007 Hei du Ja det er ikke lett. Går veldig mye opp og ned med oss begge. Men går en del penger i telefonsamtaler skal jeg love:-) Lengter så mye til og reise hjem til Norge nå at jeg har ikke ord for det, men mamma og pappa kommer ned om en uke og blir her i 2 uker. Så det setter jeg stor pris på:-) Litt av mammas mat er ikke feil:-) Og når jeg kommer hjem om 5 uker har jeg jo mine brødre, nevøer. foreldre og annet så det blir sikkert lettere da. Guadalajara er en helt fantastisk by. Jeg har for det meste bodd på den karibiske siden i min tid i mexico. Men ett og ett halv år i Jalisco og det er beste stedet:-) Men jeg elsker Mexico og føler meg mer hjemme der faktisk en i Norge. Jeg har planer om og bli i Norge til jenta er i 6 måneders alderen. pga vaksiner og alt det er. Hva skal jenta di hete da? Hva med statsborskerskap? Jeg har ikke fått undersøkt det ennå men vi har lyst at hun skal ha dobbelt. Vår lille prinsesse skal få navnet Laura Destiny( Laura pga min kjærestes mor heter det og min bestemor het det. Destiny for det er det hun er den lille)
Ludoline Skrevet 6. september 2007 #6 Skrevet 6. september 2007 Hei, hvordan går det? Du har vel Norgesbeøk nå tenker jeg? Har du prøvd skype forresten? Da ringer man gratis fra PC til PC, og prisene for å ringe fasttelefon og mobil fra egen PC er også mye lavere. Det eneste man trenger er ADSL og et par høretelefoner med mikrofon. Programmet laster man ned gratis. Både min og min manns familie har installert samme program og vi snakker når vi vil og så mye vi vil med familien, helt fantastisk! Laura Destiny.. så det er derfor du signerer med el destino?? Pent navn, liker veldig godt Laura selv. Vi har tenkt på Sofie eller Sofia. Vi hadde faktisk tenkt på akkurat det navnet begge to, ganske utrolig! Min fars tante som nesten var som en mor for han og deretter bestemor for meg het det, og min tante har også blitt oppkalt etter henne, noe som gjør det litt ekstra koselig. Hva gjelder statsborgerskap så får hun dobbelt, norsk og mexicansk. Hun får vel automatisk ditt i og med at du er norsk, og til og med skal føde i Norge. Vi må registrere vårt ved Konsulatet her, og søknad må sendes om norsk personnummer pass, osv. Ved det mexicanske konsulatet får vi også utstedt både fødselsattest og pass. Hvis du skal registrere babyen i Mexico også slik at den får dobbelt statsborgerskap så må du huske apostille på fødselsattesten i Norge før du drar! Bare et lite tips Synd vi ikke er i Mexcio da det kunne vært morsomt og treffes en gang! Vi vil jo få to veldig jevngamle døtre også
el destino Skrevet 7. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 7. september 2007 Hei Jo det går bra her, sliter en del med ryggsmerter. Men det er vel normalt siden jeg har en ryggskade etter en bil ulykke i Spania for 6 år siden....så som legene her sier. Desverre det må du bare slite med. Men "premien" er jo verdt det. Ja har besøk av mine foreldre og det er deilig, lengter til og reise hjem nå om 3 uker. Og lengter ennå mer etter at min kjære kan komme til Norge. Nei vi skal begge installere Skype nå når jeg kommer hjem. Ja Laura Destiny blir det nok. Destiny er vel på grunn av at vi mistet en liten gutt i januar. Og vi ble gravide igjen ganske raskt uten at det var planlagt så vi mener hun er skjebnen den lille prinsessen som kommer. Sofie eller Sofia er jo ett vakkert navn:-) Og det fungerer i begge landene jo:-) Og når det er en person som er viktig for en så er det jo ekstra stas og kalle opp igjen. Takk for tipset mht statborgerskapet, norsk får hun jo med det samme ja:-) Jo det er synd vi ikke er i Mexico samtidig. Jeg gleder meg sånn til og flytte tilbake dit, men det blir vel vanskelig å dra fra Norge også- vi har snakket litt om nå at vi kanskje skal prøve og bo sammen i Norge i en tid og se om vi kan trives her og deretter bestemme oss. Vi får se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå